Etusivu » Tiedotteet » Energia » Energiayhtiö Adven toimittaa Hydnumille jatkossa bioenergiaa

Adven Oy

Energiayhtiö Adven toimittaa Hydnumille jatkossa bioenergiaa

Julkaistu: 27.11.2013 klo 13:41
Julkaisija: Adven Oy

Oulu 27.11.2013 - Adven rakentaa ajoneuvoteollisuudessa toimivalle Hydnumille uuden bioenergialaitoksen.  Adven on toiminut Hydnumin energiantoimittajana jo vuodesta 2002 lähtien.

Adven rakentaa Hydnumille uuden bioenergiaan perustuvan energialaitoksen, jonka myötä energian tuotannon CO2-päästöt pienenevät huomattavasti. Polttoaineenaan laitos tulee käyttämään kotimaista puupellettiä, raskaan polttoöljyn sijaan. Polttoainemuutoksen johdosta myös energian hinta laskee. Uuden energialaitoksen rakentaminen käynnistetään välittömästi ja laitos valmistuu kesäkuussa 2014.

-       Tavoitteenamme on jatkuvasti parantaa ja kehittää ympäristömyötäistä energiantuotantoamme. Toimintamme perustuu kykyymme tuottaa asiakkaillemme heidän tarvitsemaansa lämpö-, höyry ja kylmäenergiaa kustannustehokkaasti, vastuullisesti ja ympäristömyötäisesti, kertoo Tapio Kiviranta, Adven Oy:n johtaja, tuotanto ja asiakkuudet.

-       Nyt tehty sopimus on luonteva jatko jo pitkään jatkuneelle yhteistyölle. Uuden energialaitoksen käyttöönotolla tavoittelemme meille merkittäviä säästöjä energiakuluista. Kilpailu kansainvälisillä hyötyajoneuvomarkkinoilla on kovaa ja kustannustehokkuutta on pyrittävä parantamaan joka sektorilla. Ajoneuvoteollisuudessa myös ympäristöasioilla on nykyään erittäin tärkeä rooli ja siirtymällä lämmityksessä bioenergian käyttöön, voimme osoittaa asiakkaillemme olevamme näiltäkin osin vastuullinen toimija markkinoilla, kertoo Hydnum Oy:n toimitusjohtaja Erkki Mäkäräinen.

Adven on luotettavia energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sekä sähkö. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 162 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. Advenin liikevaihto vuonna 2012 oli 186 M€. Lisätietoja www.adven.fi.