Etusivu » Tiedotteet » Energia » Energiayhtiö Adven solmi sopimuksen Orion Oyj:n kanssa

Adven Oy

Energiayhtiö Adven solmi sopimuksen Orion Oyj:n kanssa

Julkaistu: 09.09.2014 klo 13:46
Julkaisija: Adven Oy

Espoo 9.9.2014 – Energiayhtiö Adven ja Orion Oyj solmivat pitkäaikaisen sopimuksen, jonka myötä Orionin lääketehtaan höyry tuotetaan jatkossa maakaasulla. Polttoainemuutos pienentää olennaisesti energiantuotannon päästöjä ja kattilalaitoksen modernisointi vähentää polttoaineen kulutusta.

Adven konvertoi nykyisen raskasta polttoöljyä käyttävän laitoksen maakaasukäyttöiseksi ja huolehtii laitoksen toimintavarmuudesta. Laitos liitetään Advenin Vantaalle keskitettyyn etävalvontajärjestelmään, joka varmistaa laitoksen häiriöttömän toiminnan.

-      Orionille on tärkeää korkea huoltovarmuus ja kumppani, joka kykenee tarjoamaan myös laajempaa palvelukokonaisuutta ja kykenee vastaamaan myös energiamarkkinan tuleviin muutoksiin kilpailukykyisin ratkaisuin, kertoo Category Manager Pia Suoranta Orionilta.

-      Advenilla on Suomessa merkittävä asema teollisuuden energiantuottajana, jota solmittu sopimus Orionin kanssa vahvistaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti parantaa ja kehittää ympäristömyötäistä energiantuotantoa. On ilo hyödyntää osaamistamme lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjän – suomalaisen hyvinvoinnin rakentajan kanssa. Adven kumppanuus takaa Orionille kilpailukykyisen energianhinnan nyt ja tulevaisuudessa, kertoo toimitusjohtaja Matti Viljo Advenilta.

Orion yrityksenä

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä – hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler®-keuhkolääkkeet. Orionin liikevaihto vuonna 2013 oli 1 007 miljoonaa euroa ja se työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä.

www.orion.fi

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, sekundäärienergian prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2013 oli 160 M€. www.adven.fi.

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, sekundäärienergian prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2013 oli 160 M€. www.adven.fi.