Etusivu » Tiedotteet » Energia » Energiayhtiö ADVEN ostaa Fortumilta Kauttuan voimalaitoksen

Adven Oy

Energiayhtiö ADVEN ostaa Fortumilta Kauttuan voimalaitoksen

Julkaistu: 30.12.2013 klo 14:19
Julkaisija: Adven Oy

Eura 30.12.2013 - Adven ja Fortum sopivat liiketoimintakaupasta, jolla Adven ostaa Fortumilta Kauttuan liiketoiminnat sekä niihin kuuluvan Kauttuan voimalaitoksen.

Advenin tavoitteena on kasvaa vahvasti teollisuuden, palvelusektorin ja yhdyskuntien energiantoimittajana. Toteutettava kauppa on osa energiayhtiö Advenin kasvustrategiaa.

Kauttuan voimalaitoksen sähköteho on 14 MW, kaukolämpöteho 10 MW ja prosessihöyryteho 31 MW. Laitos käyttää polttoaineenaan pääasiassa erilaisia kaupan ja teollisuuden puu-, paperi- ja muovipohjaisia energiakäyttöön soveltuvia kierrätyspolttoaineita. Liiketoimintakaupan yhteydessä Advenin palvelukseen siirtyy 18 henkilöä.

Adven vastaa jatkossa Kauttuan liiketoiminnasta kokonaisuudessaan, pitäen sisällään muun muassa höyryn ja kaukolämmön toimituksen asiakkaille sekä sähköntuotannon.

-       Tavoitteenamme on jatkuvasti parantaa ja kehittää energiantuotantoamme. Kasvupyrkimyksemme perustuu kykyymme tuottaa asiakkaillemme heidän tarvitsemaansa lämpö-, höyry ja kylmäenergiaa kustannustehokkaasti, vastuullisesti ja ympäristömyönteisesti. Toteutettava kauppa on osa laajaa kehitys- ja kasvusuunnitelmaamme, toteaa johtaja Ilkka Niiranen Adven Oy:stä. Olemme myös tyytyväisiä Kauttuan voimalaitoksen ja henkilöstön siirtymisestä Advenille vahvistamaan paikallista läsnäoloamme Satakunnan alueella, jatkaa Niiranen.

Lisätiedot:

Adven

Ilkka Niiranen, johtaja, puh. 040 709 5446, ilkka.niiranen@adven.com

Adven on luotettavia energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sekä sähkö. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 162 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. Advenin liikevaihto vuonna 2012 oli 186 M€. Lisätietoja www.adven.fi.