Etusivu » Tiedotteet » Energia » Energialähettiläs matkustaa tänä vuonna maailman ympäri

Teknologiateollisuus ry

Energialähettiläs matkustaa tänä vuonna maailman ympäri

Julkaistu: 11.04.2013 klo 18:11
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

EnergyVaasa-verkosto hakee energilähettilästä työskentelemään syys-lokakuuksi suomalaisten cleantech-alan kärkiyritysten palvelukseen. Tehtävään kuuluu tutustuminen vientiyritysten toimintaan yli 10 maassa.

Viime kesänä EnergyVaasan energialähettiläs onnistui tehtävässään yli odotusten. Tänä vuonna lähettilään työkenttänä on maailma: energilähettiläs seuraa suomalaisten cleantech-yritysten vientityötä paikan päällä. Hänen tehtävänään on toimia EnergyVaasan edustajana maailmalla ja kertoa havainnoistaan muun muassa blogissaan.

EnergyVaasa-verkostossa mukana olevat yritykset vastaavat 12 prosentista Suomen teknologiaviennistä ja 30 prosentista energiateknologiaviennistä. Cleantech-ratkaisujen kysyntä kasvaa kaikkialla maailmassa. Osaavilla ja innovatiivisilla suomalaisyrityksillä on hyvät mahdollisuudet menestyä maailmanmarkkinoilla.

Energialähettiläs pääsee näkemään, millaisia vaikutuksia suomalaisilla cleantech-ratkaisuilla voi olla globaalisti esimerkiksi energiatehokkuuden ja turvallisuuden lisäämisessä.

Tehtävä tarjoaa ainutlaatuisen näköalapaikan energiateknologia-alalle ja upeat verkostoitumismahdollisuudet. Haku päättyy 5. toukokuuta 2013.

Teknologiateollisuus ry on mukana kampanjassa.

www.energialahettilas.fi