Etusivu » Tiedotteet » Energia » Elenian maksuton nettipalvelu sähkön- ja lämmönkulutuksesta kannustaa energiansäästöön

Elenia

Julkaistu: 10.03.2015 klo 10:36
Julkaisija: Elenia

Energiayhtiö Elenia on tuonut asiakkailleen käyttöön uudistetun maksuttoman energiatehokkuuspalvelun. ”Kantava ajatus on, että asiakkaamme saavat helposti tietoa omasta energian kulutuksestaan. Kun kiinnittää huomiota energiankäytön tottumuksiinsa, voi säästää selvää rahaa säästämällä energiaa”, sanoo asiakasjohtaja Ville Sihvola sähköverkkoyhtiö Elenia Oy:stä.

Elenian sähköverkkoalueen asiakkaat voivat seurata energiankulutustaan joko netissä tai mobiilisti älykännykällä ja tablettitietokoneella. Mobiiliversiolla voi lisäksi tarkistaa muun muassa onko käyttökohteessa sähköt päällä ja tehdä sähkökatkosta vikailmoituksen. Palvelu on käytössä yhtiön verkkoalueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla.

”Maksuttomassa palvelussa asiakas saa yhdellä silmäyksellä tietoa sähkönkulutuksestaan. Tarjolla on myös vertailutietoa asiakkaan omasta kulutushistoriasta sekä vertailuryhmän kulutuksesta. Uudistettu palvelu on monin verroin edeltäjäänsä parempi”, hän jatkaa.

Palvelussa näkee sekä sähkön että lämmön kulutuksen päivä-, viikko- ja kuukausitasolla, sähkön osalta myös vuosittain. Vuosittaiset sähkönkulutustiedot ovat mukana takautuvasti vuosikymmenen alusta alkaen. Kulutusta voi seurata kilovatteina ja euroina. Palvelu on tehty käyttäjää ajatellen siten, että kaikki tieto on helposti saatavissa visuaalisessa muodossa.

”Samalla ryhdyimme antamaan viikoittain energiansäästön vinkkejä sosiaalisessa mediassa. Jokainen meistä voi tarttua arjen pieniin tekoihin, jotka sopii itselle.”, Sihvola kertoo.

Lämmön kulutus samassa palvelussa

Elenian palvelussa on mukana myös kaukolämmön ja maakaasun kulutustiedot. Elenia Lämpö toimii Kanta-Hämeessä, Heinolassa, Jyväskylän seudulla ja Pohjois-Pohjanmaalla.

”On järkevää, että käytämme energiaa tehokkaasti, on se sitten kaukolämpöä, maakaasua tai sähköä.”, sanoo asiakasjohtaja Janne Lamberg Elenia Lämpö Oy:stä.

”Tehtävämme energiayhtiönä on palvella niin tiedolla energiankulutuksesta kuin arjen vinkeillä energian tehokkaaseen käyttöön. Uuden portaalin rinnalla Lämpöluotsi-palvelussamme on tarjolla monipuolisesti lämmitykseen liittyvää tietoa”, Lamberg kertoo.

Ville Sihvola, asiakasjohtaja, Elenia Oy, puh. 040 560 1595
Janne Lamberg, asiakkuusjohtaja, Elenia Lämpö Oy, puh. 040 5040 396

Liitteenä oleva kuva vapaasti käyttöön

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Elenia Lämpö Oy
tarjoaa asiakkaidensa tarpeisiin ympäristömyönteisiä, vaivattomia ja kilpailukykyisiä lämmitysratkaisuja. Tuotamme kaukolämpöä ja sähköä sekä myymme ja jakelemme kaukolämpöä ja maakaasua. Varmistaaksemme asiakkaillemme luotettavan lämmön toimituksen uudistamme ja ylläpidämme verkostojamme sekä tuotantolaitoksiamme säännöllisesti. Kehitämme toimintaamme kasvattamalla edelleen kotimaisten polttoaineiden osuutta tuotannossamme ja parantamalla energiatehokkuuttamme. Toiminta-alueemme ovat Häme, Keski-Suomi, Pohjois-Pohjanmaa ja Heinola.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki