Etusivu » Tiedotteet » Energia » Elenian helikopteritarkastuksista tänään yli 500 kohdetta työn alle

Elenia

Elenian helikopteritarkastuksista tänään yli 500 kohdetta työn alle

Julkaistu: 25.11.2015 klo 13:58
Julkaisija: Elenia

Lauha sää ja vesisade on pudottanut tykkylumet puustosta Hämeessä, Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa. Sähköverkon johtoalueiden vierimetsistä sähköjohdoille lumikuormassa taipuneet puut katkovat nyt pystyyn noustessaan sähköjä uudelleen. Elenian sähkökatkotilannetta voi seurata osoitteessa: www.elenia.fi/sahkokatkokartta

Sähkökatkoalueita sekä sähköverkkoa uhkaavaa puustoa on tänäänkin kartoitettu helikopterilennoilla. Näiltä lennoilta on tähän mennessä koottu jo yli 500 kohdetta, joissa takaisin pystyyn nousevat puut katkovat tai uhkaavat katkoa sähköjä. Eilen näiltä helikopterilennoilta koottiin tiedot yli 400 vikapaikasta sekä uhkaavasta viasta. Sähkökatkojen korjaus sekä vikojen ennaltaehkäisy jatkuu tauotta.

Fingridin kantaverkon häiriö Pirkanmaalla kuntoon iltapäivällä

Fingridin kantaverkkoon liittyvät häiriöt ovat aamupäivällä aiheuttaneet ongelmia Elenian verkossa Juupajoen seudulla. Vika on paikannettu ja Fingrid on tiedottanut seuraavasti:

Häiriö kantaverkossa Orivesi-Mänttä 110 kV johdolla

25.11.2015 7:00 - Häiriötiedotteet / Päivitys: vika-alueen laajuutta tarkennettu klo 7.55 / Päivitys: vikapaikka paikannettu ja korjaustyöt aloitettu klo 12.10

Orivesi-Mäntän vikapaikka löydetty. Juupajoelle sähköt noin klo 14.00. Orivesi-Mäntän alueen sähkökatkon syyksi on selvinnyt asiakkaan voimajohdolle kallistuneet puut. Puut kaadetaan johtojen läheisyydestä. Sähköt palautetaan Juupajoelle arviolta noin klo 14.00. Fingrid aloitti vikaselvityksen välittömästi vian ilmettyä. Lopullinen vika löytyi helikopteripaikannuksen avulla.

Lumikuormien sähkökatkojen hyvitykset ja korvaukset automaattisesti

Elenia maksaa omaa vapaaehtoista hyvitystä yli 6 tuntia kestäneistä sähkökatkoista sekä lakisääteistä vakiokorvausta yli 12 tunnin sähkökatkoista. Nämä hyvitykset ja korvaukset maksamme asiakkaillemme automaattisesti sähkölaskulla kuuden kuukauden kuluessa. Hyvityksiin ja korvauksiin voi perehtyä nettisivuillamme tästä: http://www.elenia.fi/sahko/korvaukset.

Lisätietoja: Heini Kuusela-Opas viestintäjohtaja, puh. 040 5624335

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki