Etusivu » Tiedotteet » Energia » Elenia varautuu ensi yön koviin tuuliin

Elenia

Elenia varautuu ensi yön koviin tuuliin

Julkaistu: 26.11.2015 klo 12:31
Julkaisija: Elenia

Sääennusteiden mukaan torstain ja perjantain välisenä yönä kovat tuulet voivat puhaltaa puuskissa paikoin lähes myrskylukemissa, erityisesti Pohjois-Pohjanmaalla. Varaudumme ensi yön tuuliin ja seuraamme tiiviisti sääennusteita eri lähteistä.

Tiukimpia puuskaisia tuulia on ennustettu Elenian verkkoalueelle pääosin Pohjois-Pohjanmaalle. Tuuli on sääennusteiden mukaan kovaa myös alueilla, joissa on pahiten kärsitty viikonvaihteessa syntyneen tykkylumikuorman aiheuttamista sähkökatkoista.

Torstain puolen päivän sääennusteet kertovat, että tuuli voimistuu myöhäisillasta lähtien ja on kovimmillaan yöllä.

Pohjois-Pohjanmaalla rannikkoseudulla myrskyisät puuskat puhaltavat keskellä yötä yli 20 metriä sekunnissa. Elenian alueella myös Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla tuuli on kovaa, yli 15 metriä sekunnissa.

Kovat tuulet voivat aiheuttaa puustovaurioita ja saada aikaan sähkökatkoja. Puuskainen tuuli näyttäisi laantuvan aamuun mennessä.

Lisätietoa: Heini Kuusela-Opas, viestintäjohtaja, puh. 040 5624335, Elenia Oy

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki