Etusivu » Tiedotteet » Energia » Elenia laskee liikkeeseen 75 miljoonaa euroa vakuudellista velkakirjalainaa

Elenia

Elenia laskee liikkeeseen 75 miljoonaa euroa vakuudellista velkakirjalainaa

Julkaistu: 20.08.2015 klo 11:00
Julkaisija: Elenia

Elenia Oy:n kokonaan omistama tytäryhtiö Elenia Finance Oyj on laskenut liikkeeseen yhdysvaltalaiselle institutionaaliselle sijoittajalle pääomaltaan 75 miljoonan euron määräisen elokuussa 2030 erääntyvän velkakirjalainan, jonka kiinteä korko on 2,684 %.

Elenia Oy on Suomen toiseksi suurin sähkönjakeluverkon haltija. Yhtiön hallinnassa on noin 67 000 kilometriä sähkönjakeluverkkoa ja se toimii yli 100 kaupungin ja kunnan alueella. Sähkönjakelun kokonaisvolyymi vuonna 2014 oli 6 112 gigawattituntia.

Elenia-konserniin kuuluvat myös Elenia Lämpö Oy, joka on Suomen toiseksi suurin yksityinen kaukolämmön toimittaja, sekä Elenia Palvelut Oy, joka harjoittaa asiakaspalveluliiketoimintaa.

Lisätietoja: CFO, talous- ja rahoitusjohtaja Tommi Valento, puh. 040 720 8951

EI JULKISTETTAVAKSI, JAETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA TAI MUILLA OIKEUDENKÄYTTÖALUEILLA, JOILLA TÄLLAINEN JULKISTAMINEN, JAKAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINTAVASTAISTA. TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUS ARVOPAPEREIDEN MYYMISEKSI.

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki