Etusivu » Tiedotteet » Energia » Elenia laskee liikkeeseen 35 miljoonaa euroa vakuudellista velkakirjalainaa

Elenia

Elenia laskee liikkeeseen 35 miljoonaa euroa vakuudellista velkakirjalainaa

Julkaistu: 10.09.2014 klo 15:14
Julkaisija: Elenia

Elenia Oy:n kokonaan omistama tytäryhtiö Elenia Finance Oyj on laskenut liikkeeseen tietyille yhdysvaltalaisille institutionaalisille sijoittajille pääomaltaan 35 miljoonan euron määräisen syyskuussa 2034 erääntyvän velkakirjalainan, jonka kiinteä korko on 3,141%.

Elenia Oy on Suomen toiseksi suurin sähkönjakeluverkon haltija. Yhtiön hallinnassa on noin 65 600 kilometriä sähkönjakeluverkkoa ja se toimii yli 100 kaupungin ja kunnan alueella.  Sähkönjakelun kokonaisvolyymi vuonna 2013 oli 6 228 gigawattituntia. Elenia -konserniin kuuluu myös Elenia Lämpö Oy, joka on Suomen toiseksi suurin yksityinen kaukolämmön toimittaja.

Lisätietoja: CFO, talous- ja rahoitusjohtaja Aapo Nikunen, puh. 0500 848 116

EI JULKISTETTAVAKSI, JAETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA TAI MUILLA OIKEUDENKÄYTTÖALUEILLA, JOILLA TÄLLAINEN JULKISTAMINEN, JAKAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINTAVASTAISTA. TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUS ARVOPAPEREIDEN MYYMISEKSI.

Elenia Oy palvelee 412 000 kotitalous-, yritys ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Sähköverkkoa yhtiöllä on noin 66 000 kilometriä. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä. www.elenia.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki