Etusivu » Tiedotteet » Energia » Eco2 Energy on nyt Ruotsissa Adven

Eco2 Energy on nyt Ruotsissa Adven

Julkaistu: 23.01.2015 klo 11:10
Julkaisija: Adven Oy

Suomalainen energiayhtymä Adven Oy hankki toukokuussa 2014 omistukseensa ruotsalaisen Eco2 Energy -yhtiön. Osana yhtiön laajentumista Ruotsissa Eco2 Energy -yhtiön nimeksi vaihtuu Adven. Adven tarjoaa kiinteistönomistajille ja teollisuudelle uusiutuvaan energiaan perustuvan kokonaisratkaisun lämmitykseen ja jäähdytykseen.

Eco2 Energy aloitti toimintansa vuonna 2010 ja on siitä lähtien toimittanut konttoreihin ja asuinrakennuksiin lämmitys- ja jäähdytysratkaisuja, jotka perustuvat ympäristön kannalta kestäviin tekniikoihin ja tuotetaan räätälöidyissä geotermisissä voimalaitoksissa. Toukokuussa 2014 yhtiön osti suomalainen energiayhtymä Adven, joka halusi kaupalla vahvistaa asemaansa yksityisen ja julkisen energiasektorin kumppanina Ruotsissa.

Eco2 Energy -yhtiön menestyksekkäät, geotermiseen energiaan perustuvat tuotteet säilyvät ennallaan mutta siirtyvät Adven-tavaramerkin alle.  Nimenmuutos edistää Adven-yhtiön rantautumista Ruotsin markkinoille. Yhtiö tuo Ruotsiin 30 vuoden kokemuksensa erilaisista energiasovelluksista kuten teollisuushöyryn tuotannosta ja prosessijäähdytyksestä sekä paikallisista lämmitysverkoista.

Ruotsissa kiinteistönomistajat, teollisuus, viranomaiset ja kunnat voivat nyt hyödyntää syvempää asiantuntemusta ja valita vihreän vaihtoehdon itse omistamilleen, pääomavaltaisille lämmitys- ja jäähdytyslaitoksille.

Adven Sweden AB
Jonas Häggqvist, toimitusjohtaja, puh. +46 70 53 170 17

Adven Group Oy
Matti Viljo, toimitusjohtaja, puh. +358 40 575 0505

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, sekundäärienergian prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2013 oli 160 M€. www.adven.fi.