Etusivu » Tiedotteet » Energia » Cramo ja Enersense International yhteistyöhön

Julkaisija: Cramo

Cramo ja Enersense International allekirjoittavat

pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen

Kone- ja laitevuokrausyhtiö Cramo ja resurssienhallintayhtiö Enersense ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen mukaisesti osapuolet toimittavat yhdessä majoitus- ja toimistotiloja sekä muita tiloja ja rakennuskalustoa asiakkaille, jotka toimivat suurten voimalaitosten rakennusprojekteissa.

Cramo on Euroopan toiseksi suurin kone- ja laitevuokrausyhtiö, jonka ydinosaamista on kaluston vuokraus, vuokraukseen liittyvät palvelut sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraaminen.

Enersense on resurssienhallintayhtiö, jonka asiakkaat toimivat suurissa energiahankkeissa, erityisesti uusien ydinvoimalaitosten rakennusprojekteissa. Enersensen palveluihin kuuluvat tekninen konsultointi ja projektinhallinta sekä henkilöstön, majoituksen, kuljetuksen, toimitusketjun ja rahoituspalveluiden resurssienhallinta.

– Vuosia kestänyt läheinen yhteistyö merkittävien voimalaitoshankkeiden omistajien, laitetoimittajien ja urakoitsijoiden kanssa on tuonut Enersenselle ainutlaatuista kokemusta tämän kaltaisten hankkeiden eritystarpeista sekä vahvan maineen tällä globaalilla toimialalla. Sopimuksen yhteinen tavoite on kehittää Cramon jo olemassa olevaa laajaa siirtokelpoisten tilojen valikoimaa ja tarjota merkittävä osuus molempien yritysten erityisosaamista näihin projekteihin, sanoo Cramon siirtokelpoisten tilojen johtaja Petri Moksén.

– Ydinosaamisalueemme on tarvittavan osaamisen, palveluiden sekä laitteiden koordinointi ja toimitus voimalaitosten rakennusprojekteihin sekä muihin merkittäviin energiahankkeisiin. Cramo tarjoaa laajan valikoiman laitteita ja palveluita, joita tarvitaan tämän mittaluokan hankkeissa, ja yhtiöllä on kapasiteettia toimia yhteistyökumppaninamme useimmilla markkinoilla. Yhdessä olemme vahva ehdokas toimittamaan palveluita esimerkiksi tuleviin ydinvoimalaitosprojekteihin Pyhäjoella ja Olkiluodossa. Toimimalla tiiviimmin yhdessä yhden yhteistyökumppanin kanssa tällä alalla, odotamme saavuttavamme lisää tehokkuutta sekä asiakaslähtöisyyttä, kertoo Enersense Internationalin toimitusjohtaja Aaron Michelin.

CRAMO OYJ

Vesa Koivula

Petri Moksén, Cramo Oyj, johtaja, siirtokelpoiset tilat, puh: 050 534 7257

Cramo Oyj on palveluyritys, joka tarjoaa kone- ja laitevuokrauspalveluja sekä vuokraa ja myy siirtokelpoisia tiloja. Kone- ja laitevuokraus koostuu rakennuskoneiden ja -laitteiden vuokrauksesta ja vuokraukseen liittyvistä palveluista. Cramo on alansa johtavia palveluntarjoajia Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 14 maassa yli 400 toimipisteessä ja henkilöstöä noin 2 700. Vuoden 2011 liikevaihto oli 680 miljoonaa euroa. Cramon osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.cramo.com