Etusivu » Tiedotteet » Energia » Bioenergian kestävä tuotanto ja käyttö maailmanlaajuisesti

Bioenergian kestävä tuotanto ja käyttö maailmanlaajuisesti

Julkaistu: 26.02.2009 klo 12:20
Julkaisija:

Aika: perjantai 6.3.2009 klo 9-14
Paikka: Sokos Hotel Vantaa (auditorio), Hertaksentie 2, Vantaa

Kansainväliset sitoumukset kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi ja pyrkimykset lisätä energiaomavaraisuutta ovat nostaneet bioenergian merkittävään rooliin yhtenä uusiutuvan energian lähteenä. Katseet kääntyvät väistämättä metsä- ja peltobiomassojen antamiin mahdollisuuksiin. Kuinka suuret bioenergiavarat meillä on käytössämme maailmanlaajuisesti? Millaisia haasteita biomassan korjuu ja käyttö voivat kohdata? Entä millaisia ympäristövaikutuksia biopolttoaineiden lisääntyvällä käytöllä on?

Tekesin ClimBus- ja BioRefine -teknologiaohjelmien kolmen hankkeen yhteisessä avoimessa loppuseminaarissa esitellään hankkeiden tuloksia ja johtopäätöksiä. Hankkeissa on tutkittu bioenergian potentiaalia, alueellista saatavuutta, kysyntää ja kestävyyttä. Hankkeisiin ovat osallistuneet keskeiset tutkimuslaitokset.

Tervetuloa!

Seminaarin kotisivu

• Professori Timo Karjalainen, Metla, p. 010 211 3080, timo.karjalainen @ metla.fi
    Maailmanlaajuiset metsäenergiavarat, hankinnan sertifiointi, ja energiateknologian markkinat (GLOENER-hanke)