Etusivu » Tiedotteet » Energia » Asiakkaat uudistivat Elenian digitaalipalvelua - Helppo seurata sähkönkulutusta ja valita edullinen sähkönmyyjä

Elenia

Julkaistu: 28.09.2016 klo 12:45
Julkaisija: Elenia

Sähköverkko- ja lämmityspalveluja tarjoavan Elenian asiakkaat osallistuivat digitaalipalveluiden kehittämiseen ja muovasivat sähkön- ja lämmönkulutuksen seurannan aiempaa kiinnostavammaksi. Uudessa palvelussa asiakas voi nyt myös vertailla sähkönmyyjien hintoja.

Jokapäiväiset valinnat vaikuttavat energiankäyttöön niin kotona, töissä kuin vapaa-ajalla. Käytännössä tehokas energiankäyttö edellyttää tietoa omasta kulutuksesta, jotta voi kiinnittää huomiota missä energiaa kannattaa säästää.

Elenia vauhdittaa energiatehokkuutta digitaalisella palvelulla. Tarkat kulutustiedot ovat jatkuvasti asiakkaan käytettävissä sekä euroina että kilowattitunteina. Palvelussa voi verrata omaa sähkönkulutusta eri ajankohtina tai toisiin sähkönkäyttäjiin. Näin voi havahtua mitä voisi tehdä toisin. Lisäksi palvelussa voi muun muassa vertailla sähkönmyyjien hintoja, saada tietoa sähkökatkoista tai ilmoittaa kätevästi kuvalla vaikka sähköjohdolle kaatuneesta puusta. Palvelu tarjoaa tarkat seurantatiedot myös kaukolämpöä ja maakaasua käyttäville asiakkaille.

"Perustana Elenia Aina -palvelulle on asiakkaiden tarve helpolle sähköiselle ratkaisulle. Näitä tietoja kysytään meiltä jatkuvasti. Puhelinpalvelun rinnalle asiakkaat ovat toivoneet näppärää digitaalista palvelua", kertoo Elenia Oy:n asiakasjohtaja Ville Sihvola.

"Olemme tehneet laajaa käyttäjätutkimusta ja kutsuimme asiakkaita mukaan kehittämään tätä palvelua. Näin avarsimme ymmärrystämme siitä, miten asiakkaat haluavat tietoja ja palvelua käyttää", Sihvola kiittää asiakasyhteistyötä.

Sähkönmyyjät kätevästi käsillä

Palvelu myös näyttää sähkönmyyjien ajankohtaisia hintoja hyödyntämällä asiakkaan omia kulutustietoja.

"Digipalvelumme käyttää Energiaviraston Sähkönhinta.fi -palvelun tietoja ja se syöttää kulutustiedot valmiiksi. Näin asiakas voi vaivattomasti vertailla sähkön myyjien hintoja", Sihvola kertoo.

"Palvelun mobiilisovellus hyödyntää vahvasti digitalisaation kehitystä. Applikaatiolla asiakkaat voivat ilmoittaa sähköverkon vauriosta tai sellaisen uhasta, vaikka puusta verkolla. Kun nappaa kuvan paikasta, lähettää palvelu kuvan mukana meille sijaintitiedot ja urakoitsijamme suuntaa suoraan kohteeseen", Sihvola jatkaa.

Sähkökatkot Elenian digipalvelu näyttää karttapalveluna. Mukana ovat tiedot asiakkaan saamista sähkökatkojen tekstiviesteistä sekä Elenian maksamat korvaukset ja hyvitykset  pitkistä katkoista.

Elenian palvelua on ollut kehittämässä Keski-Suomen Energiatoimisto ja palvelumuotoilutoimisto Idean. Teknologisesta toteutuksesta vastaa Futurice. Elenian asiakas voi rekisteröityä palveluun yrityksen verkkosivuilla ja lataamalla mobiilisovelluksen sovelluskaupoista.

Lisätietoa: Ville Sihvola, asiakasjohtaja, Elenia Oy, puh 040 560 1595

www.elenia.fi/aina

Elenia Oy palvelee 417 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki