Etusivu » Tiedotteet » Energia » AREVAn Hinkley Point -ydinvoimahankkeelle hyväksyntä Euroopan komissiolta

AREVA

AREVAn Hinkley Point -ydinvoimahankkeelle hyväksyntä Euroopan komissiolta

Julkaistu: 10.10.2014 klo 13:05
Julkaisija: AREVA

AREVA on tyytyväinen Euroopan komission päätökseen hyväksyä Hinkley Point C -hanke. AREVA suunnittelee kahden EPR-reaktorin rakentamista Ison-Britannian Hinkley Pointiin. Päätös on positiivinen signaali ydinvoimaan sijoittaville Euroopassa.

Komission päätös vahvistaa Britannian energiapolitiikkaa. Sen tavoitteena on taata maalle kilpailukykyinen ja kestävä energiantuotantomalli yhdistämällä ydinvoimaa ja uusiutuvia energianlähteitä.

Hinkley Point C:hen rakennettavat reaktorit ovat viides ja kuudes EPR-reaktorien sarjassa. Ne vahvistavat Ranskan johtoasemaa kolmannen sukupolven ydinreaktorien markkinoilla.

AREVA tarjoaa kansainvälisesti huippulaadukkaita ratkaisuja hiilidioksidittomaan energiantuotantoon sekä sähkönsiirtoon ja -jakeluun. Yhtiö on maailman johtava ydinenergiatekniikassa ja ainoa, joka tarjoaa laaja-alaisesti kaikki ydinenergiaan liittyvät palvelut. AREVA on sähkönsiirto- ja jakeluteknologian markkinajohtaja. Se tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman ratkaisuja sähkönjakelun varmuuteen ja energiatehokkuuteen. AREVA:n strategia tähtää kestävään kehitykseen. Yhtiö kehittää ja laajentaa uusiutuvan energian teknologiaa tuuli- aurinko-, bio- ja vesivoiman aloilla. AREVA auttaa planeettamme sen vuosisadan suurimmissa haasteissa: Se saattaa energian kaikkien saataville, suojelee ympäristöä ja toimii vastuullisesti tulevia sukupolvia ajatellen.