Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalille tilaus maakaasulaitokselle USA:han

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille tilaus maakaasulaitokselle USA:han

Julkaistu: 04.03.2015 klo 08:31
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa prosessijäähdyttimet maakaasulaitokselle USA:han. Tilaus on arvoltaan noin 9 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Prosessijäähdyttimiä käytetään maakaasulaitoksen pääprosessivirtojen jäähdyttämiseen. Jäähdytyksen aikana neste erotetaan kaasusta ja jakotislataan etaaniksi, propaaniksi ja butaaniksi.

”Tilaus osoittaa vahvan asemamme ehdottoman turvallisten ja tehokkaiden laitteiden luotettavana toimittajana öljy- ja kaasuteollisuuden vaativiin käyttökohteisiin”, yhtiön konsernijohtaja Lars Renström kommentoi.

Tiesitkö, että… etaania, propaania ja butaania voidaan erottaa maakaasusta ja käyttää esimerkiksi raaka-aineena petrokemian tehtaille, kotitalouksien lämmittämiseen ja ajoneuvojen polttoaineena?

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com