Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalille merkittävä vedenkäsittelylaitteiden tilaus Australiasta

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille merkittävä vedenkäsittelylaitteiden tilaus Australiasta

Julkaistu: 04.02.2014 klo 07:45
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa johtavalle austaralialaiselle energiayhtiölle ainutlaatuisen vedenkäsittelyjärjestelmän puhdistamaan maakaasutuotannon jätevedet. Tilauksen arvo on noin 10,2 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu tämän vuoden aikana.

Alfa Laval on suunnitellut asiakkaalleen useita kompakteja lämmönvaihtimia sisältävän ainutlaatuisen modulaarisen vedenkäsittelyjärjestelmän. Se puhdistaa maakaasun tuotannosta syntyvän jäteveden haihduttamalla, jolloin käsiteltäväksi jäävän jätteen määrää saadaan vähennettyä oleellisesti. Järjestelmä otetaan käyttöön energiayhtiön uusissa tuotantotiloissa.

"Tilaus heijastaa kaasuteollisuuden kasvavaa kysyntää. Se myös osoittaa ainutlaatuisen vedenkäsittelyjärjestelmämme vastaavan alan merkittävien toimijoiden korkeisiin laitevaatimuksiin," toteaa Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö että… Australia arvioi, että sillä on yli 800 biljoonaa kuutiometriä kaasuvarantoja, joka riittäisi turvaamaan yhden miljoonan asukkaan kaupungin kaasutarpeen 16 000 vuodeksi?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com