Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalille lähes 22 miljoona euron pumppujärjestelmätilaus Statoililta

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille lähes 22 miljoona euron pumppujärjestelmätilaus Statoililta

Julkaistu: 29.06.2015 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa Framo-pumppujärjestelmiä Statoilin öljynporauslautoille Pohjanmerellä. Tilauksen arvo on lähes 22 miljoonaa euroa. Toimitus tapahtuu vuoden 2016 aikana.

Tilaus käsittää sammutuspumppujärjestelmät neljälle Statoilin öljynporauslautalle, jotka sijaitsevat  Johan Sverdrup -öljykentällä Pohjanmerellä. Vuonna 2010 Pohjanmeren eteläosasta, Stavangerin länsipuolelta, löydettiin yli miljardi tynnyriä öljyä sisältävä kenttä. Johan Sverdrupiksi nimetty kenttä on kaikkien aikojen kolmanneksi suurin löytö Norjan mannerjalustalla.

”Olen tyytyväinen merkittävästä Framo-tuotesarjan tilauksesta öljy- ja kaasuteollisuudelle”, sanoo konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta.

Tiesitkö, että ...lähes 40 vuotta sitten, vuonna 1976, toimitettiin ensimmäinen Framo-pumppujärjestelmä Pohjanmerellä sijainneelle öljynporauslautalle?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).