Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Laval yhteistyöhön PMC Polarteknik Oy:n kanssa

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval yhteistyöhön PMC Polarteknik Oy:n kanssa

Julkaistu: 29.04.2014 klo 12:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on valinnut PMC Polarteknik Oy Ab:n pääjälleenmyyjäkseen hydrauliikka- ja konepajateollisuuden lämmönvaihtimissa Suomessa. Sopimus astuu voimaan 1. toukokuuta 2014.

Alfa Lavalin lämmönvaihtimia käytetään hydrauliikkaöljyn ja muiden teollisuusnesteiden jäähdytykseen, mikä parantaa laitteiden suorituskykyä ja turvallisuutta sekä vähentää niiden kulumista.

”Meillä on merkittäviä asiakkiaita hydrauliikka- ja konepajateollisuudessa, ja siksi halusimme vahvistaa läsnäoloamme Suomessa. Arvostamme PMC Polarteknikin osaamista ja pitkää alan kokemusta. Alfa Lavalin laaja lämmönvaihdinvalikoima täydentää hyvin jo entisestään monipuolista PMC Polarteknikin tarjontaa”, Alfa Laval Nordicin jakelupäällikkö Kristian Lernmark sanoo.

”Alfa Lavalin osoittama luottamus merkitsee meille paljon. Se myös auttaa meitä vahvistamaan markkina-asemaamme. Voimme nyt tarjota entistä laajemman valikoiman nykyisille asiakkaillemme ja sitä kautta kasvattaa asiakassegmenttiämme”, PMC Polarteknikin tuotehallintapäällikkö Jussi Ijäs toteaa.

PMC Polarteknik Oy tarjoaa laajan valikoiman Alfa Lavalin lämmönvaihtimia.

• BHE – juotetut levylämmönvaihtimet HEX-yhteillä
  • DOC – Alfa Lavalin erityisesti hydrauliikkajärjestelmille soveltuvat juotetut levylämmönvaihtimet
  • PHE – avattavat tiivisteelliset levylämmönvaihtimet eri materiaaleista
  • Alfa Nova – markkinoiden ainoat sulajuotostekniikalla valmistetut levylämmönvaihtimet, valmistettu 100 %:sti ruostumattomasta teräksestä

Yhteistyösopimus kattaa sekä lämmönvaihtimien myynnin että huoltopalvelun.

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

tai

Jussi Ijäs, tuotehallintapäällikkö, PMC Polarteknik AB

puh. 020 770 97 00, jussi.ijas@pmcpolarteknik.com

PMC Polarteknik Oy Ab

PMC Polarteknik Oy Ab on Pohjoismaiden johtava innovatiivisten hydrauliikka- ja pneumatiikkajärjestelmien ja -palveluiden toimittaja. Järjestelmiä ja palveluita käytetään energiantuotannossa, valmistavassa teollisuudessa, merenkulun ja liikkuvan kaluston sovelluksissa sekä junien ovijärjestelmissä.

PMC Polarteknikan kattava tuotevalikoima koostuu osaavan ja kokeneen tuotekehityksen suunnittelemista järjestelmistä ja tuotteista, asiakaskohtaisista ratkaisuista sekä johtavien hydrauliikka- ja pneumatiikkavalmistajien korkealaatuisista standardituotteista. PMC Polarteknik tarjoaa täyden valikoiman huolto- ja elinkaaripalveluita asennuksesta ja käyttöönotosta ennakoivaan huoltoon, modernisointeihin ja varaosapalveluihin.

www.pmcpolarteknik.com

PMC Polarteknik Oy - logo

DOC – Alfa Lavalin erityisesti hydrauliikkajärjestelmille soveltuvat juotetut levylämmönsiirtimet

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com