Etusivu » Tiedotteet » Energia » 27. valtakunnalliset Jätehuoltopäivät Tampereella 9.–10.10.

Jätehuoltoyhdistys ry

27. valtakunnalliset Jätehuoltopäivät Tampereella 9.–10.10.

Julkaistu: 24.09.2013 klo 09:00
Julkaisija: Jätehuoltoyhdistys ry

Jäävätkö kaatopaikat pian historiaan? Voidaanko tulevaisuudessa kaikki jätteet kierrättää tai muuten hyödyntää?

Jätehuoltoala elää parhaillaan kiivasta muutosvaihetta. Uusiutuva jätelainsäädäntö antaa uutta pontta matkalla kohti kierrätysyhteiskuntaa. Miten jätteen syntyä ehkäistään? Hoituuko tulevaisuuden jätehuolto ekopuistoissa tai teollisen symbioosin avulla? Tuleeko kaatopaikoista tulevaisuuden kaivoksia?

Jätehuoltoyhdistys ry järjestää 27. valtakunnalliset Jätehuoltopäivät Tampereella, Scandic Hotel Rosendahlissa 9.–10.10.2013.  Vuoden päätapahtuma kerää jätealan ammattilaiset kuuntelemaan ja keskustelemaan jätehuoltoalaa koskevista muutoksista ja tulevaisuuden visioista. Viranomaisten ja tutkijoiden puheenvuorojen lisäksi kuullaan useita yritys-caseja. Jätehuoltopäivien yhteydessä järjestetään lisäksi näyttely, jossa jätehuoltoalan toimijat esittelevät osaamistaan.

Lisätietoa löytyy Jätehuoltoyhdistyksen nettisivuilta www.jatehuoltoyhdistys.fi.

Jätehuoltopäivien ohjelma:

Ilmoittautumiset 2.10. mennessä www.jatehuoltoyhdistys.fi tai tästä linkistä:

Jätehuoltopäiviä seuraamaan kiinnostuneita toimittajia pyydetään ilmoittautumaan 7.10. mennessä sähköpostitse tai puhelimitse Mari Mutilalle Taviconiin:
mari.mutila@tavicon.fi, puh. 040 770 5035

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Jätehuoltoyhdistyksen puheenjohtaja Auli Westerholm, auli.westerholm@ekokem.fi, puh. 050 530 0264

Jätehuoltoyhdistys ry on kaikille jätehuollossa ja sitä sivuavissa tehtävissä toimiville henkilöille ja yhteisöille avoin ammatillinen yhteisjärjestö. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää jätehuollon tuntemusta, jätteen asianmukaista käsittelyä ja jätteen hyötykäyttöä Suomessa.