Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Uusi kotimainen keskijännitekojeisto NorMax

Norelco Oy

Uusi kotimainen keskijännitekojeisto NorMax

Julkaistu: 20.10.2014 klo 07:00
Julkaisija: Norelco Oy

Norelco on kehittänyt uuden modulaarisen NorMax keskijännitekojeiston kiinteistöjen ja sähköverkon energianjakeluun. Tyyppihyväksytyt kojeistot valmistetaan Suomessa.

NorMax rakennetaan luotettavista moduuleista, jotka liitetään yhteen joko tehtaalla tai työmaalla. Tällöin kojeiston jatkaminen ja moduulin vaihtaminen onnistuvat helposti. Kojeistossa voidaan käyttää edullisia kaapelipäätteitä ja ylijännitesuojia. Asennukseen varattua tilaa on runsaasti.

Ohjauspaneelissa on kaikki väärät ja vaaralliset toimenpiteet estetty mekaanisesti. Myös kytkentätilan kannen avaaminen on estetty jännitteisenä. Selkeän ohjauspaneelin käyttöön tarvitaan vain yksi yhtenäinen kahva.

NorMax perusmoduuleja varastoidaan valmiina tehtaalla hyllyssä. Kojeisto voidaan tarvittaessa käydä asentamassa työmaalla. Huolto löytyy nopeasti kotimaasta.

NorMax-järjestelmä koostuu modulaarisista kenttävaihtoehdoista, joita voidaan lisäksi räätälöidä tehtaalla:

• kuormanerotinkenttä
  • varokekuormanerotinkenttä
  • katkaisijakenttä (tyhjö tai SF6)
  • mittauskenttä
  • mittauskenttä maadoituserottimella
  • kaapelinousukenttä

Pääkojekentissä on aina vakiovarusteena maadoituskytkin, SF6-kaasunpainemittari sekä kiinteä jännitteen indikointi L1-L3. Rele- ja lisävarustevaihtoehtoja on kattavasti.

NorMaxin tekniset perustiedot ovat

• Mitoitusjännite 12/24kV
  • Mitoitusvirta630A
  • Terminen kestoisuus20kA
  • Dynaaminen kestoisuus50kA
  • Osastointimetal-clad
  • IP-luokka20C

Lisätietoja antaa tuotantojohtaja Ari Hämäläinen, puh. 050-5291919, sähköposti ari.hamalainen@norelco.fi. Lisätietoja myös verkossa www.norelco.fi

NORELCO OY - LAATUA KAIKISSA VAIHEISSA

Norelco on vuonna 1962 perustettu johtava kotimainen sähkönjakelujärjestelmien valmistaja, joka suunnittelee ja valmistaa järjestelmiä energiasektorille, teollisuuteen, liike- ja toimitiloihin sekä asumiseen. Tuotteiden arvoa lisätään laajalla palvelupaketilla. Olemme kehittäneet laajan tuotevalikoiman, josta löytyy erilaisiin tarpeisiin sopiva tuote- ja palvelukokonaisuuden, joka on erityisesti suunniteltu kyseisen liiketoiminta-alueen käyttöön.

www.norelco.fi