Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Suomalaiset startupit FilmMe Group ja Quuppa yhteistyöhön

FilmMe

Suomalaiset startupit FilmMe Group ja Quuppa yhteistyöhön

Julkaistu: 30.08.2013 klo 06:00
Julkaisija: FilmMe

Sisäpaikannukseen erikoistunut Quuppa Oy ja automaattisen videokamerajärjestelmän kehittänyt FilmMe Group Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan FilmMe:n videokamerajärjestelmä käyttää Quupan sisäpaikannusjärjestelmää paikannusteknologianaan.

Syyskuussa 2012 perustettu espoolainen Quuppa Oy on kehittänyt High Accuracy Indoor Positioning (HAIP) –teknologiaa jo vuodesta 2006 ja se tähtää maailman johtavaksi huipputarkan paikannusteknologian toimittajaksi.

Quupan toimitusjohtaja Kimmo Kalliola: ”Olemme olleet FilmMe:n paikannustoimittajana jo heidän demojärjestelmästään lähtien ja täytyy sanoa, että on hienoa olla tekemässä historiaa suomalaisvoimin. ”

”Meille kelpaa vain paras. Selvitimme sopivaa paikannusjärjestelmää todella laajasti ympäri maailmaa ja on mahtavaa, että paras löytyi Suomesta. Quuppa on valovuoden edellä kilpailijoitaan ja tämä antaa luonnollisesti myös meille selkeän edun tuleviin kilpailijoihimme nähden”, toteaa FilmMe Groupin toimitusjohtaja Tapio Koivukangas.

Molemmat yhtiöt ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta osaamisestaan. Quuppa valittiin huhtikuussa finalistiksi EIT Entrepreneurship Awardseissa Ranskassa, kun taas FilmMe valittiin ehdokkaaksi lähes 1000 näytteilleasettajan joukosta Innovation Awardseissa maailman suurimmassa hevosalan tapahtumassa Equitanassa, Saksassa.

Quuppa Oy:n perustaneet insinöörit ja tutkijat keksivät ja kehittivät High Accuracy Indoor Positioning (HAIP) –teknologian. Quuppa Oy on yksityisomisteinen, Espoossa päämajaansa pitävä suomalainen startup.

FilmMe on kehittänyt videokamerajärjestelmän, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten. Kun käyttäjä saapuu alueelle, jonne on asennettu FilmMe:n videokamerajärjestelmä, tunnistaa videokamera käyttäjän tämän rannekkeesta.

Käyttäjä painaa rannekkeessaan olevaa nappia ja videokamera käynnistää kuvauksen seuraten kohdettaan zoomaten. Kun käyttäjä painaa samaista nappia uudestaan, loppuu kuvaus ja video latautuu automaattisesti tämän omalle tilille osoitteeseen  www.filmme.tv.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

FilmMe Group Oy

Tapio Koivukangas, toimitusjohtaja

tapio.koivukangas@filmme.tv

Quuppa Oy

Kimmo Kalliola, toimitusjohtaja

kimmo.kalliola@quuppa.com

FilmMe Group Oy

- Perustettu 2011 Oulussa

- Perustajat Tapio Koivukangas, Lauri Salovaara ja Jani Lehto

- Toi markkinoille maailman ensimmäisen videokameran, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten ja jakaa videon käyttäjän omalle tilille osoitteeseen www.filmme.tv