Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Suomalainen innovaatio matkalla maailmanmaineeseen

QuietOn Oy

Suomalainen innovaatio matkalla maailmanmaineeseen

Julkaistu: 13.01.2016 klo 12:36
Julkaisija: QuietOn Oy

Suomalainen innovaatio matkalla maailmanmaineeseen

Oululainen startup-yritys QuietOn Oy iskee maailmanlaajuiseen markkinarakoon ja haastaa perinteiset korvatulpat innovaatiollaan. QuietOnin ainutlaatuisten elektronisten korvanappien toiminta perustuu aktiiviseen vastameluteknologiaan ja passiiviseen akustiseen vaimennukseen. Vastameluteknologian suurin hyöty on matalilla, läpitunkevilla taajuuksilla, joita tavalliset korvatulpat eivät pysty tarkoituksenmukaisesti vaimentamaan.

"Korvanapit ovat erinomaiset esimerkiksi nukkuessa, kuorsauksen häiritessä, matkustaessa, avokonttoreissa ja muissa meluisissa paikoissa, kuten tehtaissa työskenneltäessä. QuietOn-korvanapit auttavat rentoutumaan ja keskittymään meluisissa, stressaavissakin ympäristöissä", QuietOnin keksijä Janne Kyllönen kertoo.

”Johdottomat napit on helppo kuljettaa taskussa, ja ne voidaan ladata helposti USB-laturilla käyttäen pientä säilytysrasiaa. Suunnittelun lähtökohtana on ollut, että vaikka laite on pieni, sen melunvaimennuskyvyn pitää olla kilpailukykyinen markkinoiden tehokkaimpien laitteiden kanssa. Lisäksi toiminta-aika haluttiin mahdollisimman pitkäksi, ja tässä onnistuttiinkin hyvin 50 tunnin toiminta-ajalla."

QuietOn on nyt saanut tuotekehityksensä puitteissa valmiiksi ensimmäiset prototyypit hyvinvointituotteestaan. Prototyyppejä on testattu laajasti, ja käyttäjäkokemukset ovat olleet erittäin positiivia.

QuietOn aikoo aloittaa korvanappien massatuotannon Euroopassa kevään aikana. Ennen tuotantoa yritys avaa kampanjan uusien innovaatioiden joukkorahoituspalvelussa Indiegogossa keskiviikkona 13. tammikuuta. QuietOn esittelee tuotettaan kampanjassa laajasti ja kertoo myös tarinan innovaationsa alkutaipaleesta. Palvelusta voi myös tilata tuotteita ennakkoon ensimmäisten joukossa.

”Toivomme, että vastaanotto on hyvä. Oulussa kehitettyjen Oura Ringin sekä Asmo-laturin menestys rahoituskampanjasivusto Kickstarterissa ja Indiegogossa luovat uskoa siihen, että hyvällä tuotteella voi startuppikin saada asiakkaita globaalisti. Hyvällä fiiliksellä painetaan eteenpäin”, Kyllönen toteaa.

Lisätiedot:

Outi Forsten
Marketing Director
outi.forsten@QuietOn.com

Janne Kyllönen
Founder, Product Director, COB
+358 50 373 2021
janne.kyllonen@QuietOn.com

www.QuietOn.com

QuietOn Oy on teknologia-alan yritys, joka on perustettu huhtikuussa 2015. Yritys valmistaa itse kehittämiään vastameluteknologiaan perustuvia elektronisia korvanappeja. QuietOn työllistää tällä hetkellä n. 10 henkilöä. Henkilöstöllä on vahva Nokia-tausta.