Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsungin ensimmäisen Ultra HD Blu-ray -soittimen myynti alkaa Suomessa

Samsung Electronics Nordic

Samsungin ensimmäisen Ultra HD Blu-ray -soittimen myynti alkaa Suomessa

Julkaistu: 20.04.2016 klo 11:15
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung esittelee ensimmäisen Ultra HD Blu-ray -soittimensa. HDR-tuella varustetun soittimen myynti alkaa Suomessa heti.

Espoo, 20. huhtikuuta 2016 – Samsung esittelee Ultra HD Blu-ray -soittimen, joka päästää Ultra HD -televisiot oikeuksiinsa. Samsungin UBD-K8500 esiteltiin aiemmin tänä vuonna Las Vegasin CES-messuilla. Nyt soitin rantautuu Suomeen ja se tarjoaa vertaansa vailla olevia katselukokemuksia etenkin kotiteatteri- ja elokuvaharrastajille.

HDR tuo mukanaan uuden värimaailman

Uutuussoittimessa on HDR-tuki. Lyhenne tulee sanoista High Dynamic Range ja sen ansiosta kuvaan saadaan enemmän värien yksityiskohtia, kirkkautta ja kontrastia. Tavalliseen Blu-ray-soittimeen verrattuna Ultra HD Blu-ray -soitin pystyy toistamaan peräti 64 kertaa enemmän värejä (10-bittinen värisyvyys). Samsungin UBD-K8500 -soittimessa on myös Ultra HD Up-Scale -toiminto, joka skaalaa vanhat DVD:t ja Blu-ray:t Ultra HD -tarkkuuteen. Mukana on myös Wifi ja sisäänrakennetut Samsung Smart Hub -ominaisuudet. Kaikki Samsungin 2015 ja 2016 vuosien UHD-televisiot tukevat HDR-sisältöä. Paras HDR-katselukokemus saadaan Samsungin SUHD-malliston televisioilla.

20th Century Fox satsaa HDR-sisältöön

Samsung ilmoittaa samalla aloittavansa yhteistyön Hollywood-elokuvayhtiö 20th Century Foxin kanssa. Yhteistyöllä halutaan varmistaa, että Ultra HD Blu-ray -elokuviin saadaan paras mahdollinen HDR-kuvanlaatu. 20th Century Fox julkaisee kaikki uudet elokuvansa HDR-yhteensopivina. Ensimmäisten joukossa myyntiin tulevat The Martian, Revenant ja Snoopy. Lisäksi 20th Century Fox tulee julkaisemaan myös kattavan katalogin jo julkaistuja elokuvia Ultra HD Blu-raylle HDR-tuella. Näitä ovat muun muassa Life of Pi, Hitman: Agentti 47, Exodus, Kingsman: Salainen Palvelu ja X-Men: Days of Future Past.

UBD-K8500:n myynti alkaa heti ja sen suositushinta on 499 euroa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot ja testilaitteet: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Markus Nummisalo, myyntipäällikkö, AV, m.nummisalo@samsung.com, p. 0400 569 228

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 319 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: http://news.samsung.com/global/

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki