Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung NX2000 – NFC:llä varustettu minijärjestelmäkamera

Samsung Electronics Nordic

Samsung NX2000 – NFC:llä varustettu minijärjestelmäkamera

Julkaistu: 03.05.2013 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

NX2000 Smart Camerassa on sisäänrakennettu Wi-Fi-tuki, jonka avulla kameralla otettuja kuvia ja videoita voi jakaa kamerasta suoraan sosiaalisen median palveluihin tai vaikka ystäville sähköpostitse.

Helsinki 3. toukokuuta 2013 – Samsungin NX-sarjan tuoteperhe täydentyy uudella älykkäällä peilittömällä minijärjestelmäkameralla. Valkoisena, mustana ja vaaleanpunaisena saatavaan NX2000-kameraan on tarjolla peräti 12 Samsung-objektiivin valikoima kaikenlaisiin kuvaustilanteisiin. Saatavilla on muun muassa potrettilinssejä se makro- ja maisemakuvaukseenkin sopivia vaihtoehtoja.

Jaa elämän tärkeimmät hetket AutoShareServer-toiminnolla
Sekä Androidille että iOS:lle on saatavilla Samsung Smart Camera -sovellus, jonka avulla kuvat voidaan siirtää Wifi-Direct-tekniikalla suoraan kamerasta kännykkään tai tabletille. Sisältö voidaan myös asettaa automaattisesti siirtymään mobiililaitteisiin, jotta digijärkkärillä otetut kuvat voi nopeasti ja helposti ladata vaikkapa eri sosiaalisen median palveluihin. Android-kännykkää voidaan käyttää kätevästi myös NX2000-kameran kuvallisena kaukolaukaisijana.

NFC-tuki
NX2000 on fiksuakin fiksumpi. Aivan kuten NX300-kamerassa, NX2000:ssa on sisäänrakennettu NFC-tuki (Near Field Communication), mikä mahdollistaa kameran ja Android-puhelimen yhdistämisen pelkällä hipaisulla. Kun kamera ja älypuhelin tuodaan tosiaan vasten käynnistyy Samsung Smart Camera automaattisesti, minkä jälkeen laitteiden välille muodostuu WiFi-Direct-yhteys.

Tekniset tiedot: NX2000:ssa on uusi 20,3 megapikselin APS-C CMOS-kenno, uudistettu DRIMe IV -kuvaprosessori, ISO 100-25600, Max. suljinopeus 1/4000 sekuntia, kuvausnopeus: 8 kuvaa sekunnissa, suuri 3,7 tuuman TFT-LCD-kosketusnäyttö, paino 228 grammaa (ilman akkua). Laite saapuu kauppoihin kesäkuussa ja sen suositushinta on 649 euroa (mukana 20-50 mm objektiivi). Tarkemmat tekniset tiedot tiedotteen liitteenä.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Kari Pälli, Key Account Manager, Digital Still Cameras, k.paelli@samsung.com, p. 040 718 4976

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon