Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung Galaxy S4 on maailman ensimmäinen TCO-sertifioitu älypuhelin

Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy S4 on maailman ensimmäinen TCO-sertifioitu älypuhelin

Julkaistu: 24.05.2013 klo 14:15
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy S4 on maailman ensimmäinen TCO-sertifioitu älypuhelin

Sertifiointi osoittaa Samsungin lippulaivamallin täyttävän TCO Development -yhtiön kestävän kehityksen vaatimukset. Myös Galaxy Note 10.1 sai TCO-sertifikaatin.

Espoo 24. toukokuuta 2013 – Samsung Galaxy S4 on maailman ensimmäinen älypuhelin, jolle on myönnetty TCO-sertifikaatti. TCO Development on ruotsalaisen TCO ammattiliiton riippumaton tutkimuskeskus. IT-alan ympäristöystävällisyyttä ajavan järjestön mukaan Galaxy S4 puhelimen kestävä rakenne ja muotoilu edustavat kestävän kehityksen arvoja.

Sertifikaatin saadakseen puhelinta tarkastellaan sosiaalisen kestävyyden, ympäristöystävällisyyden ja taloudellisen kestävyyden kanteilta. Samsung ottaa vastuullisuuden huomioon puhelimen valmistuksen kaikissa vaiheissa ja on sitoutunut noudattamaan kansainvälisen työjärjestön (ILO) perussopimuksia ja YK:n Lapsen oikeuksien sopimusta. Ympäristöystävällisyyttä tarkasteltaessa kiiteltiin, ettei puhelimessa ole käytetty monia yleisiä haitallisia aineita. Täytetyt uudelleenkäytön vaatimukset auttavat lisäämään puhelimen käyttöikää. Taloudelliselta kannalta kehuttiin puhelimen tehokasta laturia ja luotettavuutta lisäävää muotoilua.

– TCO sertifikaatti auttaa kuluttajia valitsemaan älypuhelimen, joka on valmistettu vastuullisesti. Sertifikaatilla annamme matkapuhelinvalmistajille, kuten Samsungille, mahdollisuuden osoittaa yhtiön tuotteiden osallistuvan kestävän kehityksen edistämiseen, sanoo TCO Development -yhtiön toimitusjohtaja Soren Enholm.

Galaxy Note 10.1 on maailman ensimmäinen TCO-sertifioitu tabletti

Haitallisten valmistusmateriaalien käytön välttämisen, enregiatehokkuuden ja ergonomisen muotoilun ansiosta Samsung Galaxy Note 10.1. on ensimmäinen tabletti, jolle on myönnetty TCO Certified Tablet 2 -sertifikaatti.

Myös Samsungin kosketusnäytöllinen ATIV Smart PC sekä tabletin ja kannettavan tietokoneen yhdistelmä Samsung Slate PC saivat TCO Certified Tablet -sertifikaatin.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 040 860 4420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon