Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung esitteli uuden Gear S3 -kellon – entistä tyylikkäämpi ja älykkäämpi

Samsung Electronics Nordic

Samsung esitteli uuden Gear S3 -kellon – entistä tyylikkäämpi ja älykkäämpi

Julkaistu: 31.08.2016 klo 19:08
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Gear S3:ssa on tyylikkään ajaton muotoilu ja parannettuja toimintoja

Berliini, Saksa, 31. elokuuta 2016  Samsung esitteli tänään Gear S3:n. Kyseessä on innovatiivinen älykello, joka vahvistaa Samsungin johtavaa asemaa puettavien laitteiden tuoteryhmässä. Gear S3:ssa uusin mobiilitekniikka, vesi- ja pölytiiveysluokitus sekä integroitu GPS yhdistyvät houkuttelevaksi kokonaisuudeksi. Uutuuden viimeistelee tyylikkään ajaton muotoilu, joka on saanut vaikutteita edellisten sukupolvien huippukelloista.

Gear S3 tulee myyntiin kahtena eri mallina: Frontier ja Classic. Urheilullisempi Frontier-malli on suunniteltu aktiiviseen elämäntyyliin. Se sopii työhön ja vapaa-ajalle. Gear S3 Classicin muotoilu taas on minimalistisen hienostunut. Kellon suunnittelussa kiinnitettiin erityishuomiota yksityiskohtiin, joiden on tarkoitus luoda tunnelmaa ikonisten huippukellojen ylellisyydestä. Gear S3 Classic on yhteensopiva saatavilla olevien kellorannekkeiden kanssa, mikä antaa käyttäjälle mahdollisuuden räätälöidä sitä omaan tyyliin sopivaksi.

–      Viemme puettavien laitteiden konseptia jälleen askeleen pidemmälle tarjoamalla innovatiivista tekniikkaa ja muotoilua, jotka sopivat käyttäjien ainutlaatuisiin elämätapoihin. Gear S3 ei ole pelkästään parempi älykello, se on entistä käytettävämpi ja tyylikkäämpi rannekello, jossa on älykkäitä toimintoja ja hienostuneen tyylikäs muotoilu, toteaa Pohjoismaiden Tablets and Wearables -tuotepäällikkö Ardelan Sohrevardi.

Älykello, joka toimii itsenäisesti

Gear S3 toimii entistä paremmin omillaan. Siinä on sisäänrakennettu GPS, kaiutin ja mikrofoni sekä 4 gigatavun tallennustila, mikä mahdollistaa esimerkiksi puheluihin vastaamisen ja sen, että omaa musiikkia voi tallentaa suoraan kelloon. Lisäksi mukana on Bluetooth Low Energy -tuki, peräti 4-5 päivän akkukesto ja hyödyllinen Glove Mode -tila, joka mahdollistaa kellon käytön käsineillä kylmän tullen.

Kello suunniteltiin yhteistyössä sveitsiläisen kellosuunnitteja Yvan Arpan kanssa. Vesi- ja pölytiiveyden kattava IP68-suojaluokitus varmistaa, että kello sopii käytettäväksi kaikenlaisissa sääolosuhteissa. Gear S3 on myös ensimmäinen Corning® Gorilla® Glass SR+ -lasilla varustettu laite, mikä minimoi kellotaulun rikkoontumiset ja naarmut.

Muista älykellojen näytöistä poiketen Gear S3:ssa on Always On Display (AOD) Super AMOLED -näyttö. AOD tarkoittaa, että kellotaulu voidaan näyttää ruudulla aina täysin pimeän lepotilan sijasta. Gear S3:ssa on pyöreä kellotaulu ja sitä voi ohjata kosketuksella tai pyörivällä kellonkehällä. Nyt myös soittoihin ja ilmoituksiin voi vastata helposti koskematta kellotauluun.

Samsung Gear S3:n suositushinta on 399 euroa (Frontier ja Classic). Suomeen myyntiintulopäivä ilmoitetaan myöhemmin.

Tekniset tiedot: Samsung Gear S3:ssa on 1,0 GHz:n dual core -suoritin, pyöreä 1,3 tuuman Super AMOLED-näyttö (360 x 360, 278 ppi). Full Color Always On Display -tekniikka, Corning® Gorilla® Glass SR +. OS Tizen Wearables 2.3.2 -käyttöjärjestelmä. Rannekkeen leveys on 22 mm. 768 Mt RAM-muistia, 4 GB tallennustilaa. Yhteysominaisuudet: 3G / LTE. Bluetooth® 4.2 LTE, Wi-Fi b / g / n, NFC, MST, GPS / GLONASS. Mitat: 46 mm x 49 mm x 12,9 mm. Paino: 62 g (S3 Frontier), 57 grammaa (S3 Classic). 380mAh akku, langaton lataus (WPC). Akkukesto: 4-5 päivää. Anturit: kiihtyvyysmittari, gyroskooppi, sykemittari ja valoisuusmittari. Laitteistovaatimukset: Android 4.4 tai uudemmat ja vähintään 1,5 Gt RAM-muistia.

Lisätietoja ja painokelpoiset tuotekuvat: http://www.samsungmobilepress.com

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot ja testilaitteet: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse ala-laidasta Uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita?
Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: http://news.samsung.com/global/

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki