Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung esitteli Gear VR -virtuaalitodellisuuslasit

Samsung Electronics Nordic

Samsung esitteli Gear VR -virtuaalitodellisuuslasit

Julkaistu: 05.09.2014 klo 13:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin ja Oculuksen yhdessä kehittämät Gear VR -lasit mahdollistavat virtuaalitodellisuuden langattomasti. Lataa tuotekuvat tästä.

Berliini, Saksa – 3. syyskuuta 2014 – Samsung esitteli tänään Unpacked-tapahtumassa Berliinissä seuraavan sukupolven puettavaa teknologiaa. Yhteistyössä Oculuksen kanssa kehitetyt Samsung Gear VR -virtuaalitodellisuuslasit tarjoavat täysin uudenlaisen tavan kokea mobiilisisältöä. Gear VR vahvistaa Samsungin asemaa puettavien laitteiden uranuurtajana.

– ­­­­­Samsung Gear VR:n tarjoaa elämyksiä, jotka ylittävät ihmisten odotukset siitä, mitä voidaan saavuttaa mobiiliteknologialla. Gear VR on osoitus Samsungin innovaatiovalmiuksista puettavien laitteiden saralla, toteaa Samsungin telecom-myyntipäällikkö Mika Engblom.

Fantasiasta todellisuudeksi

Gear VR tarjoaa hämmästyttävän katselukokemuksen. Lasit hyödyntävät Note 4:n 5,7 tuuman Super Amoled QHD (1440 x 2560) -näyttöä, kiihtyvyysanturia ja gyroskooppia, jotka yhdessä mahdollistavat virtuaalimaailmaan uppoutumisen. Laseissa on telakka Galaxy Note 4:lle.

Gear VR:n käyttäjä voi istua elokuvateatterin parhailla paikoilla ja kokea olevansa itse osana esitystä 360-asteisessa 3D-videossa. Lasit vievät pelaamisen täysin uudelle, ennennäkemättömälle todellisuuden tasolle. Samsung ja Oculus ovat luoneet uuden ja jännittävän kokemuksen, jonka voi kokea mobiililaitteella.

Ergonomiset ja langattomat

Gear VR on täysin langaton. Se on valmistettu kevyestä ja pehmeästä materiaalista, joka tekee laseista mukavat käyttää. Gear VR:lle tulee valikoima elokuvia, pelejä, 360-videoita sekä koulutusmateriaalia ja muuta kokeellista sisältöä.

Gear VR tulee myyntiin White Frost -värisenä marraskuussa, suositushinta 200 euroa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, Myyntipäällikkö, telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi, p. 0400 630 049

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Tinkimättömällä innovoinnilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava kodinelektroniikan ja sen komponenttien valmistaja. Tinkimättömällä innovoinilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon