Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung auttaa kuudesluokkalaisia tutustumaan työelämään ja tukee kolmen uuden Yrityskylän avaamista

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 18.11.2013 klo 10:15
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung Electronics on Euroopan laajuisesti sitoutunut torjumaan nuorten syrjäytymistä. Samsung tukee Suomessa SOS-Lapsikylän lisäksi kuudesluokkalaisille suunnattua Yrityskylä-toimintaa, jonka kautta oppilaat saavat ensikosketuksen työelämään. Samsung on lahjoittanut muun muassa tietokoneita, tabletteja ja matkapuhelimia Pohjanmaan, Varsinais-Suomen ja Pirkanmaan uusiin Yrityskyliin. Yritys tarjoaa myös kuudesluokkaisille mahdollisuuden maistaa työelämää Yrityskyliin perustetuissa Samsung Experience Store -myymälöissä.

Samsung on lähtenyt mukaan tukemaan kolmen uuden Yrityskylän toimintaa Suomessa: Tampereella, Turussa ja Vaasassa.

Yrityskylä on kuudesluokkalaisille suunnattu yhteiskunnan, työelämän ja yrittäjyyden oppimisympäristö.  Yrityskylissä peruskoulun kuudesluokkalaiset tutustuvat työelämään työskentelemällä eri yritysten tai julkisen sektorin palveluksessa.

- Samsung tekee seuraavien vuosien aikana jätti-investoinnit hankkeisiin, joilla edistetään lasten ja nuorten hyvinvointia sekä estetään heidän syrjäytymistä. Suomessa valitsimme yhdeksi kumppaniksemme kuudesluokkaisille suunnatun Yrityskylä-toiminnan, koska koemme tärkeäksi, että lapsi saa jo varhaisessa vaiheessa leikin kautta positiivisia kokemuksia työelämästä, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero kertoo.

- Yrityskylän menestys osoittaa, että Suomessa on aitoa halua edistää nuorten työelämä- ja yrittäjyysvalmiuksia. Olemme erittäin iloisia siitä, että Samsung lähti mukaan toimintaan merkittävällä tuotelahjoituksella ja yhtenä työnantajana, toteaa Yrityskylän toiminnanjohtaja Tomi Alakoski.

55 000 nuorta tutustuu työelämään

Yrityskylässä oppilaat työskentelevät omassa, valmiiksi käsikirjoitetussaan ammatissaan, saavat palkkaa ja toimivat kansalaisina ja kuluttajina pienoiskaupungissa, johon on rakennettu noin 15 yrityksen ja julkisen palvelun tilat.

Kuhunkin uuteen yrityskylään on perustettu Samsungin Helsingin uuden myymälän inspiroimana Samsung Experience Store -myymälä. Experience Storessa lapsilla on mahdollisuus tutustua myyjän, tuotekouluttajan ja asiakkuuspäällikön ammatteihin.

Yrityskylä-oppimisympäristön vierailuun johdattaa opetussuunnitelmaan perustuva oppimateriaali, joka rakentuu kymmenestä oppitunnista. Materiaalin avulla oppilaat oppivat mitä työ on ja miten sitä haetaan sekä perehtyvät talouden ja yhteiskunnan perusteisiin.

Pohjanmaan, Varsinais-Suomen ja Pirkanmaan Yrityskylät tavoittavat kolmen toimintavuotensa aikana yhteensä 55 000 kuudesluokkalaista ja heidän opettajansa. Opintokokonaisuus on kouluille maksuton.

Kaiken kaikkiaan Yrityskylä on tavoittanut tähän mennessä 25 000 oppilasta. Syksyllä 2013 Yrityskylä kilpailee Suomen edustajana Eurooppalaisen yrittäjyyden edistämispalkinnosta, mikä osoittaa, että konseptille on tilausta myös muualla.

Yrityskylän toteutuminen on mahdollista opetus- ja kulttuuriministeriön, säätiöiden, kuntien ja yritysten tuella.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Tomi Alakoski, toiminnanjohtaja (Yrityskylä) Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, 040 501 5307, tomi.alakoski@tat.fi

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, p. 0400 630 063

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon