Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung ATIV – tabletti, jollaista ei ole ennen nähty

Samsung Electronics Nordic

Samsung ATIV – tabletti, jollaista ei ole ennen nähty

Julkaistu: 20.06.2013 klo 22:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung ATIV – tabletti, jollaista ei ole ennen nähty

Samsung ATIV -perheen uudet tulokkaat

Lontoo 20. kesäkuuta 2013 – Samsung esittelee tänään kaksi uutta ATIV-sarjan tuotetta. Uudet laitteet ovat edeltäjiään tyylikkäämpiä, tehokkaampia ja ne tarjoavat aiempaa monipuolisempia käyttömahdollisuuksia. Nämä maailman ohuimmat Windows 8 -tabletit ovat Androidin ja Windows 8:n yhteenliittymän lopputulos.

ATIV Tab 3 – älypuhelimen paksuinen tietokone

Uusi ATIV Tab 3 on yhtä tehokas kuin tietokone. Koskaan aiemmin ei ole ollut mahdollista saada näin paljon prosessoritehoa näin pienessä laitteessa. Kaikesta tehokkudestaan huolimatta ATIV tab 3 on todella ohut. Se on maailman ohuin tabletti. Laite sopii muotoilultaan yhteen Galaxy-puhelimien kanssa ja kulkee helposti mukana menossa.

Tabletin mukana tulee Galaxy Note -sarjasta tuttu S Pen -kynä, jonka avulla käyttäjä voi päästää luovuutensa valloilleen. Kynällä voi leikata, liittää, kirjoittaa ja piirtää suoraan näytölle. Tabletin tehokkuus mahdollistaa myös Office Home & Student -ohjelman sujuvan käytön. Käyttäjä voi tehdä muistiinpanoja näytölle ja esimerkiksi lähettää omalla käsialalla kirjoitettuja sähköposteja. Akun kesto on jopa 10 tuntia, joten yhdestä latauksesta riittää virtaa niin työ- kuin viihdekäyttöön.

ATIV Q – neljä mahdollisuutta yhdessä paketissa

ATIV Q on monipuolinen laite. Niin monipuolinen, että siinä on oikeastaan neljä laitetta yhdessä paketissa. Sitä voi käyttää kuten tablettia, mutta se sisältää näppäimistön, joka mahdollistaa laitteen käytön myös läppärinä. Tavallisesta kannettavasta tietokoneesta poiketen näyttöä on kuitenkin mahdollista kääntää 180 astetta. ATIV Q on myös yhteensopiva kaikkien Android-sovellusten kanssa, vaikka laite sisältääkin Windows 8 -käyttöjärjestelmän. Laitteessa yhdistyvät Androidin ja Windowsin parhaat puolet. Sitä voi käyttää sekä näppäimistön että S Pen -kynän kanssa.

Myös ATIV Q on tietenkin kevyt ja ohut. Sen painaa vain 1,29 kiloa, joten sitä on helppo kuljettaa mukana koko päivän. 13,3 tuuman näyttö on täydellinen kannettavaksi mukana ja sen resoluutio on jopa kolme kertaa Full HD -resoluutiota suurempi. Siitä katsottavien videoiden yksityiskohtien määrää on vaikea päihittää.

SideSync-ominaisuus mahdollistaa Android-puhelimen liittämisen sekä ATIV Tab 3 että ATIV Q -laitteisiin. Näin muodostuu eräänlainen all-in-one-työkalu, jonka ansiosta puhelinta voi hallinnoida ATIV-laitteen kautta. Esimerkiksi tiedostojen siirto laitteiden välillä on helppoa. Myös kaikkia Android-sovelluksia voi käyttää ATIV-laitteen suurelta näytöltä.

ATIV Tab 3 on 10,1 tuuman tabletti, jossa on Windows 8 –käyttöjärjestelmä. Sen paino on 550 grammaa ja paksuus 8,2 mm. Muistitilaa on 64 Gb eMMC. 1x micro-USB 2.0, micro-HDMI ja micro-SD-muistikorttipaikka. Saatavana vuoden 2013 kolmannellä neljänneksellä. Suositushinta alkaen 800 € näppäimistön kanssa (sis. ALV.). Ilman näppäimistöä alkaen 700 € (sis. ALV.).
ATIV Q on tabletin ja kannettavan tietokoneen yhdistelmä, jossa on Windows 8 -käyttöjärjestelmä.Sen paino on 1,29 kg. Mitat ovat 327,0x217,8x13,9mm. Slaitteessa on Intel Core i5 –suoritin sekä 128 GB SSD. 1xUSB3.0, 1xUSB2.0, HDMI, RJ45 (dongle), HP/Mic ja microSD-muistikortitipaikka. Saatavana vuoden 2013 kolmannella neljänneksellä. Suositushinta 1700 € (sis. ALV.).

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, Myyntipäälikkö, telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki