Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » R-kioskit ottivat käyttöön lähimaksamisen

R-kioskit ottivat käyttöön lähimaksamisen

Julkaistu: 04.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: R-kioski

TIEDOTE 4.4.2014, klo. 08:00

R-kioskit ottivat käyttöön lähimaksamisen

Lähimaksaminen yleistyy tänä vuonna ja on jo nyt mahdollista R-kioskeilla. Lähimaksaminen on maksutapa, jossa alle 25 euron ostokset voidaan maksaa tuomalla maksukortti lähelle maksupäätettä.Tällöin asiakkaan ei tarvitse näppäillä pin-koodia. Lähimaksaminen onnistuu maksukorteilla, joissa on lähilukuominaisuuden symboli.

-Lähimaksaminen nopeuttaa maksutapahtumaa huomattavasti, mikä tekee R-kioskilla asioinnista entistä nopeampaa ja mukavampaa, kertoo business manager Jan Karlsson R-kioski Oy:sta.

Asiakasta voidaan pyytää syöttämään pin-koodi, vaikka hän käyttääkin lähimaksua. Kortinmyöntäjä on määritellyt, milloin maksu on kuitattava pin-koodilla. Kun asiakas maksaa yhdistelmäkortilla, hänen ei tarvitse valita erikseen käyttääkö hän debit- tai credit-ominaisuutta. Kortinmyöntäjä on asettanut jommankumman oletusarvoksi. Jos oletusarvona on credit, ja asiakas haluaa maksaa debitillä, kortti on syötettävä normaalisti maksupäätteeseen.

Lisätiedot: business manager Jan Karlsson, puh. 050 360 7596, etunimi.sukunimi@r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, keskitetysti ohjattu kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 640 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2012 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,8 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 500. Vuonna 2012 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,5 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 34 000.