Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Palkittu hälytysjärjestelmä kiinnostaa ulkomailla

Vibsolas Oy

Palkittu hälytysjärjestelmä kiinnostaa ulkomailla

Julkaistu: 26.02.2014 klo 08:30
Julkaisija: Vibsolas Oy

Vibsolas avasi vientikaupan sosiaalisen median avulla

Oululainen kannettaviin valvonta- ja hälytinjärjestelmiin erikoistunut  Vibsolas Oy on osoittanut innovatiivisuutta myös markkinointikanavissa. Sosiaalisessa mediassa  jaetut Gea-tuotteen esittelyvideot ovat poikineet jo kymmeniä yhteydenottoja eri maista ja avanneet  ovet kansainvälisille kasvumarkkinoille.

Vibsolas Oy on löytänyt tuotteilleen vientikanavan sosiaalisesta mediasta.  Yhtiön Gea-nimeä kantavan järjestelmän ensimmäinen esittelyvideo laitettiin kokeeksi jakoon ensimmäistä kertaa elokuussa LinkedIniin. Uusien videoiden jakoa jatkettiin vuoden vaihteessa kun tuote saatiin myyntivalmiiksi. Tulos ylitti toimitusjohtaja Janne Göösin mukaan kaikki odotukset.

”Saimme heti ensimmäisen viikon aikana jälleenmyyjien yhteydenottoja yli 15 maasta. Se todistaa, että sosiaalisesta mediasta on tullut selkeä markkinointiväylä myös vientikaupassa. Suomalaisen Gean kysyntä näyttää todella lupaavalta ja uusia jälleenmyyjäkyselyjä tulee edelleen viikottain eri puolilta maailmaa”, Göös lisää.

Tuote suunniteltiin alusta pitäen vientimarkkinoille. Siksi myös kaikki dokumentaatio ja kommunikointi päätettiin toteuttaa aluksi englanniksi. Nyt Gea-tuotteen materiaalia käännetään jo seitsemälle kielelle.

”Meidän menestyksemme osoittaa, että sosiaalinen media on merkittävä mahdollisuus kansainvälistymiseen tähtääville suomalaisyrityksille”, hän lisää.

Helppokäyttöinen matka- ja kodinturva

Matkapuhelinverkkoa hyödyntävä Gea mullistaa tilojen, tavaroiden ja ihmisten vaivattoman etävalvonnan ja muuntuu joustavasti erilaisiin tarpeisiin. Sillä voi myös seurata mm. kodin, kiinteistöjen, vapaa-ajan asuntojen, pannuhuoneiden ja rakennuskohteiden lämpötiloja.

Gea toimii myös perinteisenä hälytysjärjestelmänä, joka valvoo esimerkiksi ovien tai ikkunoiden avautumista. Työmaalla se voi valvoa vaikkapa rakennuskoneita ja –tarvikkeita.

”Gea on langaton, nopeasti aktivoitava ja helppokäyttöinen kokonaisuus. Jos hälytinanturi havaitsee liikettä tai se siirtyy keskusyksikön kantaman ulkopuolelle, välittyy siitä tieto haluttuihin matkapuhelinnumeroihin”, kertoo Göös.

Gea soveltuu oivallisesti paitsi kodin myös loma-asuntojen etävalvontaan, olivatpa ne Lapissa tai aurinkorannikolla.

Turva-alan kattojärjestö Finnsecurity palkitsi Gea-järjestelmän vuoden 2013 innovatiivisimpana turva-alan tuotteena.

Janne Göös
+358 40 7361104
janne.goos@vibsolas.com

Vibsolas Oy on vuonna 2006 perustettu oululaisyritys, joka on erikoistunut mobiiliin valvontateknologiaan. Vahvasti tuotekehitykseen ja vientiin panostava teknologiayritys työllistää 8 henkilöä ja tavoittelee tänä vuonna 3 miljoonan euron liikevaihtoa. www.vibsolas.com