Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Lahtelainen terveysteknologia ja koulutus esillä Dubaissa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Lahtelainen terveysteknologia ja koulutus esillä Dubaissa

Julkaistu: 31.01.2014 klo 12:53
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Fysralle merkittävä vientisopimus

Lahtelainen fysioterapian hoitokalusteita valmistava Fysra Oy solmi merkittävän yhteistyösopimuksen saudiarabialaisen kumppanin kanssa Dubaissa. Sopimuksen myötä Fysra toimittaa tänä vuonna 500 hoitopöytää Saudi-Arabiassa sijaitseviin hoitolaitoksiin.

Dubaissa torstaina päättynyt maailman suurimpiin lukeutuva terveysalan messutapahtuma Arab Health oli menestys myös muille messuilla esillä olleille lahtelaisyrityksille Oy Neurosonic Finlandille ja Nordic Simulators Oy:lle, jotka sopivat useista pienemmistä toimituksista sekä jälleenmyyntikontakteista Lähi-Idän ja Aasian alueella.

”Lähi-Idän terveydenhuoltomarkkinat ovat voimakkaassa kasvussa, josta Lahden seudun yritykset ovat pitkäjänteisen työn myötä vihdoin saamassa oman osansa. Nyt solmitut sopimukset ovat vasta alku suuremmille yhteistyökuvioille”, kertoo Fysra Oy:n toimitusjohtaja Mika Ora.

Yritysten lisäksi delegaatiovierailulle osallistunut Lahden ammattikorkeakoulu solmi yhteistyösopimukset sosiaali- ja terveysalan koulutuksesta Arabiemiirikunnissa sijaitsevien Sharjahin yliopiston ja Fatima Collegen kanssa. Sopimukset mahdollistavat pitkäjänteisen koulutusyhteistyön käynnistämisen korkeakoulujen välillä.

Lahden Seudun Kehitys LADEC on usean vuoden ajan aktiivisesti rakentanut yhteistyöverkostoa lahtelaisten ja eri puolilla Suomea toimivien suomalaisten hyvinvointi- ja kuntoutusalan yritysten kanssa, jotka voivat yhdessä tuottaa laajempia tuote- ja palveluratkaisuja Gulfin alueen asiakkaiden tarpeisiin.

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n järjestämälle ja maakuntajohtaja Jari Parkkosen johtamalle delegaatiolle antoi tukensa myös Suomen Abu Dhabin suurlähettiläs Ilkka-Pekka Similä, joka vieraili yritysten yhteisosastolla ja osallistui yhteistyöneuvotteluihin.

Maakuntajohtaja
Jari Parkkonen