Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Isossa-Britanniassa tehtiin eilen historian suurin palvelunestohyökkäys

Isossa-Britanniassa tehtiin eilen historian suurin palvelunestohyökkäys

Julkaistu: 28.03.2013 klo 08:45
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Internet-rikoksia vastaan taisteleva organisaatio Spamhaus joutui eilen Isossa-Britanniassa tähän asti historian suurimman palvelunestohyökkäyksen kohteeksi.

Internet-rikollisuutta vastaan taisteleva kansainvälinen organisaatio Spamhausin nettisivuja vastaan kohdistettiin eilen massiivinen 300Gbps:n DDoS-hyökkäys. Organisaatio onnistui kuitenkin selviytymään siitä, ja sai ydinjärjestelmänsä nopeasti takaisin toimintaan.

– Nyt tehty hyökkäys osoittaa, kuinka määrätietoinen ryhmä voi saada sekasortoa aikaan lähes minkä kokoiselle yritykselle tahansa, ja oli se sitten kuinka hyvin suojautunut tahansa, tietoturvayhtiö Check Point Software Technologies Finland Oy:n maajohtaja Jukka Saarenmaa kommentoi.

– Vuonna 2012 haastattelimme yli 2500 IT-ammattilaista maailmanlaajuisesti ja lähes kaikki listasivat DDoS-hyökkäykset merkittävimpien turvallisuusuhkien joukkoon. Organisaatioiden tulee tehdä yhteistyötä ja jakaa tietoa orastavista uhista, jotta hyökkäyksien vakavuutta voidaan lieventää tai jopa ehkäistä niitä, ennen kuin ne aiheuttavat suurempaa tuhoa, Saarenmaa korostaa.

Spamhaus toimittaa muun muassa listoja IP-osoitteista, joiden on havaittu levittävän roskapostia. Näitä mustia listoja hyödyntävät esimerkiksi monet suuryritykset.

Seuraa Check Pointia:

Twitter: www.twitter.com/checkpointsw

Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware

YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Finland Oy, maajohtaja Jukka Saarenmaa, p. 040 744 9531, jukka.saarenmaa@checkpoint.com

Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.CheckPoint.com) on maailman johtava internetin turvallisuuden asiantuntija, joka tarjoaa asiakkailleen tinkimättömän suojan kaikenlaisia tietoturvauhkia vastaan vähentäen tietoturvan monimutkaisuutta ja alentaen sen kokonaiskustannuksia. Check Point on ollut alan edelläkävijä patentoituun tekniikkaan perustuvasta Firewall-1-palomuuuristaan lähtien. Tällä hetkellä Check Point kehittää innovaatioita Software Blade -arkkitehtuurin pohjalta tarjoten joustavia ja yksinkertaisia ratkaisuja, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti minkä tahansa organisaation turvallisuustarpeita. Check Point on alan ainoa palveluntarjoaja, joka ylittää teknologian ja näkee turvallisuuden liiketoimintaprosessin osana. Check Point 3D Security turvaa yrityksen tietovarannot yhdistämällä ainutlaatuisella tavalla ihmiset ja tietoturvakäytännöt sekä niiden valvonnan. Näin tietoturvatoiminnot saadaan vastaamaan organisaation liiketoiminnan tarpeita. Check Pointin asiakkaina on kymmeniä tuhansia eri kokoisia yrityksiä, mukaan lukien kaikki Fortune- ja Global 100 -yritykset. Check Pointin palkitut ZoneAlarm-ratkaisut suojaavat miljoonia kuluttajia tietomurroilta, vakoiluohjelmilta ja identiteettivarkauksilta.