Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Dassault Systèmes tuo markkinoille SOLIDWORKS 2015 -suunnitteluohjelmiston

Dassault Systèmes tuo markkinoille SOLIDWORKS 2015 -suunnitteluohjelmiston

Julkaistu: 08.10.2014 klo 10:00
Julkaisija: Dassault Systemes

3DEXPERIENCE-pilvipalvelu nyt myös tuotesuunnittelijoiden käyttöön

8.10.2014 — 3DEXPERIENCE-yhtiönä tunnettu ohjelmistoyritys Dassault Systèmes on esitellyt uusitun SolidWorks 2015 -ohjelmistosalkkunsa. Uusin SolidWorks tarjoaa tuotesuunnittelijoiden käyttöön 3DEXPERIENCE-alustan pilvipalveluihin perustuvia ominaisuuksia, jotka parantavat tuottavuutta, nopeuttavat työprosesseja ja laskevat tuotantokustannuksia.

SolidWorks 2015 tarjoaa intuitiiviset ja integroidut työkalut 3D-suunnitteluun, sähkösuunnitteluun, liikesimulointiin, tuotetiedonhallintaan sekä tekniseen viestintään.

Yhteistyössä tapahtuvaan suunnitteluun tarkoitettu Collaborative Sharing -toiminto on esimerkki uudesta toiminnosta, joka hyödyntää Dassault Systèmen uutta 3DEXPERIENCE-alustaa ja sen pilvipalveluperusteisia ominaisuuksia. Suunnittelijat ja insinöörit voivat nyt työskennellä helposti yhdessä. Se nopeuttaa suunnittelun sykliä, parantaa työn tuottavuutta ja tuo markkinoille innovatiivisempia tuotteita nopeammin.

-        Huomasimme, että mitä nopeampaa palvelumme käyttäjien kasvu liike-elämässä oli, sitä enemmän vaatimuksia asetettiin suunnittelutyölle. Yli 90 prosenttia SolidWorks 2015 -ohjelmiston toiminnoista on kehitetty asiakkaiden pyynnöistä. 3DEXPERIENCE-alusta mahdollistaa pääsyn pilvipalveluiden avulla SolidWorksin sovelluksiin. Näin käyttäjät voivat kehittää uusia liiketoimintaprosesseja ja nauttia uuden sukupolven sovelluksista, kuten tulevasta Industrial Design -sovelluksesta. Tämä tuotelanseeraus on osoitus sitoutumisestamme käyttäjiimme, kertoo SolidWorksin toimitusjohtaja Bertrand Sicot Dassault Systèmesiltä.

SOLIDWORKS 2015 tarjoaa tärkeitä parannuksia koko käyttäjäkunnalle sekä ratkaisuja hyvin erilaisille toimialoille ja markkinoille. SolidWorksin käyttäjät voivat yhtä helposti parantaa ohjelmistosalkulla niin kulutustavaroiden ja vaatteiden esteettisyyttä kuin simuloida rakennuskoneita, infraa ja työstökoneita.

-        Kun 3D-mallit päätyvät suoraa tuotantoon, on tärkeää, että jo mallinnusvaiheessa lyhennetään suunnitteluun menevää aikaa ja yksinkertaistetaan toimintatapoja. SolidWorksin Model Based Definition -ominaisuus takaa, että 3D-malli pitää sisällään kaiken tarvittavan tiedon osan valmistukseen. Näin säästytään ylimääräisiltä dokumenteilta ja sähköposteilta. Turhia tiedostoja ei myöskään tarvitse säilyttää, kun malli on valmis, sanoo Mechanical Engineer Ryan Trulli GE Oil & Gas -yhtiöstä.

SOLIDWORKS 2015

Ohjelmistosalkun uusin versio sisältää käyttäjien toivomia uusia toimintoja, päivityksiä ja lisäyksiä:

Parempaa tuottavuutta arkeen

• Työn painopiste on suunnittelussa, ei mallinnuksessa: Entistä vähemmän työvaiheita.
  • Nopeampi tiedon jakaminen – Ohjelmiston parempi suorituskyky ja nopeampi tiedon analysointi auttavat tekemään nopeampia valintoja.
  • Parannettu käyttäjäkokemus – Parempi graafinen käyttöliittymä tuo kriittisen datan entistä selvemmin esille.
  • Useiden vaihtoehtojen simulointi – Arvioi nopeasti eri kuormayhdistelmien vaikutukset ja näyttää tulokset.
  • MySolidWorks Standard – Uudet MySolidWorks Standard- ja Professional-tilaustasot tuovat käyttöön yli 100 tuntia SOLIDWORKS-koulutusmateriaalia ja tiedostojen jakopalvelun.

Optimoitu työnkulku

• Collaborative Sharing – 3DEXPERIENCE-alustan työkalujen avulla on helppoa tehdä yhteistyötä ja hallita jaettuja tiedostoja, mikä nopeuttaa suunnittelua ja päätöksentekoa.
  • SOLIDWORKS Treehouse– Tuotteen rakenteet voidaan esittää visuaalisesti jo projektin alkuvaiheessa, mikä helpottaa niiden hallintaa.
  • Web2 for SOLIDWORKS Enterprise PDM – Käyttäjät voivat muodostaa langattoman yhteyden suunnittelujärjestelmään mistä ja milloin tahansa.

Pienemmät käyttökustannukset

• SOLIDWORKS Model Based Definition –Helpottaa suunnittelun ja tuotannon tiimien välistä tiedonkulkua mahdollistamalla tuote- ja tuotantoinformaation (PMI) välittämisen 3D-muodossa.
  • SOLIDWORKS Inspection – Dokumentoinnin luomista on yksinkertaistettu. Helppo tietojen vertailu mahdollistaa laadunvalvonnan.
  • SOLIDWORKS Electrical –Luo nopeasti sähkökaavioita ja yhdistää ne 3D-malleihin. Parannettu johdinsarjojen integrointi.
  • Parannettu kustannusten arviointi – Käyttäjät voivat arvioida useiden tuotantomenetelmien kustannuksia, mukaan lukien hitsaus, muovit, valaminen ja 3D-tulostus.

Ratkaisuja suunnittelun haasteisiin

• Kaarevien pintojen yhdistämistä sisältävien tuotteiden valmistus – 3D-mallien automaattinen litistäminen paljastaa mahdolliset raaka-aineisiin tai tuotantoon liittyvät ongelmat. Piirre on erityisen hyödyllinen vaatetus- ja kenkäteollisuudessa, verhoilussa ja laivanrakennusteollisuudessa.
  • Tuotteen ulkonäön ja käytettävyyden parantaminen – Osien, kokoonpanojen ja pintojen esittäminen epäsymmetrisinä leikkauksina auttaa suunnittelemaan ergonomisempia ja tyylikkäämpiä tuotteita.
  • Koneiden osien täsmällinen simulointi – Tarkka suunnittelu on olennaista rakennus- ja työstökoneiden toimivuuden kannalta.

Lisää tietoa, sekä demoja osoitteessa www.solidworks.com/launch. SOLIDWORKS 2015 on parhaillaan saatavana maailmanlaajuisesti jälleenmyyjiltä. Lisätietoa hinnoista ja jälleenmyyjistä löytyy osoitteesta: http://www.solidworks.com/locateVAR/.

Dassault Systèmes, lehdistön yhteyshenkilöt

Mari Kuusinen, OS/G Viestintä, mari.kuusinen@osg.fi, p +358 40 1964374

3DEXPERIENCE-yhtiönä tunnettu Dassault Systèmes on maailman johtava 3D-mallintamiseen ja tuotteen elinkaaren hallintaratkaisuihin (PLM) keskittynyt ohjelmistoyritys. Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-ratkaisujen avulla on mahdollista digitaalisesti mallintaa ja simuloida sekä tuotteita että prosesseja, mutta myös resursseja, joita käytetään tuotteiden valmistamiseen, ylläpitämiseen ja kierrättämiseen ympäristöystävällisellä tavalla. Dassault Systèmesillä on noin 190.000 asiakasta yli 140 maassa. Suomessa Dassault Systèmes on toiminut huhtikuusta 2010. Lisätietoja: www.3ds.com

CATIA, SOLIDWORKS, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA, GEOVIA, EXALEAD, 3D VIA, 3DSWYM, BIOVIA ja NETVIBES ovat Dassault Systèmesin tai yrityksen alihankkijoiden rekisteröimiä ohjelmistoja.