Etusivu » Tiedotteet » Biotekniikka » SKS Automaatio toimittaa lämpötilamittauksia biotuotetehtaalle Äänekoskelle

SKS Automaatio Oy

SKS Automaatio toimittaa lämpötilamittauksia biotuotetehtaalle Äänekoskelle

Julkaistu: 27.01.2016 klo 15:31
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

SKS Automaatio Oy toimittaa Metsä Groupin Äänekoskelle rakennettavaan biotuotetehtaalle SKS Sensors® -lämpötila-anturit, -suojataskut sekä PR electronicsin lämpötilalähettimet. SKS Automaation lämpötilamittaukseen liittyvät toimitukset toteutetaan vuoden 2016 aikana. Valmiiksi konfiguroidut lähettimet, SKS Sensors® -lämpötila-anturit, -suojataskut toimitetaan Hyvinkään tuotantotiloista Äänekoskelle.

- SKS Automaatio Oy:n toimitukset kattavat soodakattilan, kuivauslinjan, meesauunin, kuitulinjan, puunkäsittelyn, haihduttamon sekä kaustisoinnin lämpötilamittaukset. Valintaan vaikuttivat SKS Automaation aikaisemmat toimitukset vastaaviin laitoksiin sekä joustavat toimitusajat. SKS Automaation lämpötila-anturivalmistuksella on myös ISO 9001:2008, ATEX- ja IECEX -tuotannon laatusertifikaatit, avainasiakaspäällikkö Seppo Ojanen SKS Automaatiosta kertoo.

Äänekosken biotuotetehdas on metsäteollisuuden historian suurin investointi Suomessa, 1,2 miljardia euroa. Biotuotetehtaan rakentaminen on alkanut toukokuussa 2015. Vuoden 2016 alussa alkavat asennustyöt ja tehtaan koekäyttö aloitetaan vuoden 2017 keväällä. Suunnitelmien mukaan tehdas käynnistyy vuoden 2017 kolmannella neljänneksellä. Biotuotetehtaan selluntuotannon kapasiteetti on 1,3 miljoonaa tonnia vuodessa. Tehtaan työllistävä vaikutus on yli 2 500 työpaikkaa koko arvoketjussa Suomessa, uusia työpaikkoja syntyy 1 500.
Kyseessä on maailman ensimmäinen uuden sukupolven biotuotetehdas. Se tuottaa korkealaatuisen sellun ohella monipuolisesti erilaisia biotuotteita, kuten mäntyöljyä, tärpättiä, ligniinijalosteita, biosähköä ja puupolttoainetta. Mahdollisia uusia, tuotannon sivuvirroista saatavia jalosteita ovat tuotekaasu, rikkihappo, tekstiilikuidut, biokomposiitit, lannoitteet ja biokaasu. Tehdas on suunniteltu alusta lähtien niin, että se mahdollistaa laajan ja monipuolisen tuotevalikoiman, jota valmistamaan syntyy ainutlaatuinen yritysten muodostama biotalouden ekosysteemi.

SKS Sensors® -lämpötila-anturit valmistetaan tinkimättömällä ammattitaidolla prosessiteollisuuden ja koneenrakennuksen käyttöön. SKS Automaatio Oy tarjoaa laajan vakiotuotevalikoiman lisäksi yksilöityjä, asiakaskohtaisia kokonaisratkaisuja. Palvelun periaatteita ovat toimitusten nopeus ja laatu sekä kustannustehokkuus ja riskittömyys asiakkaalle.
SKS Automaation pitkä, yli 20 vuoden kokemus lämpötilamittauksesta takaa tasaisen laadun ja hyvän palvelun. Oma tuotanto varmistaa lyhyet toimitusajat myös sovelluskohtaisille erikoisantureille, esimerkiksi räjähdysvaarallisen tilojen ATEX- ja IECEx-hyväksytyille antureille. Joustavuudessa, varmuudessa ja laadussa haastamme kenet tahansa, missä päin maailmaa tahansa.
SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.

SKS Automaatio Oy
Seppo Ojanen