Etusivu » Tiedotteet » Biotekniikka » EtaPron tuulilasinpesunesteiden perheeseen vahva uutuus

EtaPro Oy

EtaPron tuulilasinpesunesteiden perheeseen vahva uutuus

Julkaistu: 13.01.2016 klo 10:00
Julkaisija: EtaPro Oy

EtaPro kehittämän nykyaikaisten tuulilasinpesunesteiden perheen ensimmäiset tuotteet lanseerattiin viime vuonna hyvin tuloksin. Nyt EtaPro tuo markkinoille sarjan uusimman tuotteen eli pesutiivisteen, joka kestää yli 70 asteen pakkasta.

EtaPron pesunesteet poikkeavat muista tuotteista monipuolisilla tuoksuilla ja väreillä, VTT:n sertifioimalla PET -pakkauksella sekä laajalla pakkaskestävyydellä.

EtaPron tuotteet valmistetaan Suomessa modernilla tuotantolinjalla. EtaPron tuotekehityksen tavoitteena on ollut mahdollisimman hyvä pesuliuos. Raaka-aineena käytetään laadukasta, kotimaisen toimittajan Screen Base -etanolia. Pesunesteeseen on lisätty likaa irrottavia aineita, jotka pitävät tuulilasin kirkkaana vahingoittamatta auton muovi- ja kumiosia.

Vahvan uutuustuotteen tuoksuna on raikas minttu ja neste on väriltään syvän sininen.

PET-pakkauksen tilavuus on 2,35 litraa. Liuosta laimentamalla saa lähes 12 litraa 10 asteen pakkasen kestävää pesuliuosta. Pakkaus sopii hyvin käteen ja siitä on helppo kaataa.

EtaPro toimii vastuullisesti

EtaPro Oy:ssä kiinnitetään erityistä huomiota siihen, että lasipesunesteen tuotanto ja itse tuote ovat mahdollisimman ympäristöystävällisiä. Yhtiölle on myönnetty ympäristölupa lasinpesunesteiden valmistukselle ja varastoinnille.

EtaPron lasipesuneste koostuu pääasiassa etanolista ja vedestä. Etanolia ei ole luokiteltu ympäristölle vaaralliseksi.

EtaProlla on käytössään ympäristönsuojelulaissa määritelty paras käyttökelpoinen tekniikka (BAT) sekä ympäristön kannalta paras käytäntö (BEP). Käytännössä tämä tarkoittaa mahdollisimman tehokkaita ja kehittyneitä, teknisesti ja taloudellisesti toteuttamiskelpoisia tuotanto- ja puhdistusmenetelmiä sekä toimintatapoja, joilla ehkäistään tai tehokkaasti vähennetään toiminnan aiheuttama ympäristön pilaantuminen.

EtaPron tuotantolaitos sijaitsee Asikkalan Urajärvellä.

Kuvatekstit

1. (uuden tuulilasipesutiivisteen etiketti)

EtaPron moderni tuulilasinpesunesteiden perhe sai uuden jäsenen, kun EtaPro kehitti  -70 °C pesutiivisteen. Kätevästä 2,35 litran pullosta saa laimentamalla lähes 12 litraa 10 asteen pakkasen kestävää pesunestettä.

2. (EtaPro pullon kuva)

EtaPro-pesunesteet on pakattu kestävään muovipulloon, josta on helppo kaataa.

Liiketoimintajohtaja Veijo Turunen

veijo.turunen@etapro.fi