Etusivu » Tiedotteet » Biotekniikka » ADVENin kaukolämpöverkkoja kehitetty aktiivisesti

Adven Oy

ADVENin kaukolämpöverkkoja kehitetty aktiivisesti

Julkaistu: 14.01.2013 klo 10:57
Julkaisija: Adven Oy

Vantaa 14.1.2013 – Kaukolämpö on energiatehokas ja ympäristöystävällinen tapa kiinteistöjen lämmittämiseen. Adven toimittaa kaukolämpöä loppuasiakkaille kaikkiaan kolmellatoista paikkakunnalla. Kaikilla paikkakunnilla Adven pyrkii kehittämään kaukolämpöliiketoimintaa aktiivisesti.

Vuonna 2012 Adven rakensi yhteensä 5,3 kilometriä kaukolämpöverkkoa Hangon, Lopen, Siuntion, Upinniemen ja Nummelan alueella. Adven liitti kustannustehokkaaseen ja toimintavarmaan kaukolämpöverkkoon kaikkiaan 32 kiinteistöä viime vuoden aikana. Kokonaisuudessaan sopimusteho kasvoi 4 580 kW. Kaukolämpö sopii kaikentyyppisten ja -kokoisten kiinteistöjen lämmitykseen ja sen piiriin voidaan liittää niin vanhat kuin uudetkin kiinteistöt.

Advenilla on vuosien kokemus kaukolämmöstä. Henrik Eklund, Advenin kaukolämpöasiantuntija, on vuosia paneutunut kaukolämpöprojekteihin, tarjouslaskennasta rakentamiseen sekä käyttöönotosta mittarointiin. Merkittävimpänä muutostrendinä kaukolämmön energiantuotannossa Eklund näkee nimenomaan fossiilisten polttoaineiden korvaamisen biopolttoaineina.

”Kehitämme jatkuvasti biopolttoaineiden, jätemateriaalien ja hukkalämpöjen hyödyntämistä ja panostamme niiden käyttöönottoon. Advenin ympäristömyönteinen toimintapa on nähtävillä vielä tämän vuoden aikana esimerkiksi Inkoossa ja Siuntiossa, joissa fossiilinen energiantuotanto tullaan korvaamaan metsähakkeella”, kertoo Eklund.

Adven on johtava energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Ratkaisut perustuvat asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla Adven toimittaa energiatuotteet luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sähkö sekä muut asiakkaan edellyttämät tuotteet. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 159 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. www.adven.fi