Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » YMCA CUP 2016 – Play Hard, Play Smart, Have Fun!

Helsingin NMKY

YMCA CUP 2016 – Play Hard, Play Smart, Have Fun!

Julkaistu: 22.06.2016 klo 12:06
Julkaisija: Helsingin NMKY

Vuoden urheiluseura, Helsingin NMKY, järjestää 16. – 18. 12. kymmenen vuoden tauon jälkeen legendaarisen YMCA CUP – juniorikoristurnauksen. Ensimmäinen YMCA CUP järjestettiin jo 1960 ja se oli pitkään Suomen suurimpia juniorikoristurnauksia. Turnaus tunnettiin tuolloin ”koriksen Hesa Cupina”.

YMCA CUP 2016 -turnauksen suojelijana toimii Suomen kaikkien aikojen palloiluvalmentaja, Namikakasvatti ja Susijengin päävalmentaja Henrik Dettmann. Hänen viestinsä turnaukseen osallistuville pelaajille on: ”Play Hard, Play Smart, Have Fun!”  Turnauksen Tip Offin heittää itseoikeutetusti Suomen koripalloilun ikoni,  Suomen ensimmäinen NBA-pelaaja ja Namikakasvatti Hanno Möttölä.

Linkki YMCA CUP 2016 kotisivuille ja ilmoittautumiseen:

Helsingin NMKY on perustettu vuonna 1889. Yhdistys tunnetaan mm. siitä, että se on tuonut koripallo- ja partiotoiminnan Suomeen. Sen liikunta-, musiikki ja kerhotoiminnan piirissä on viikoittain yli 4000 lasta, nuorta ja aikuista. Helsingin NMKY valittiin vuoden urheiluseuraksi 2015 Suomen urheilugaalassa. Helsingin NMKY on Suomen suurin koripalloseura lisenssimäärillä mitattuna. Helsingin NMKY on osa 130 maassa toimivaa globaalia YMCA-liikettä, joka painottaa henkisen, hengellisen ja fyysisen kehityksen kokonaisuutta.

www.hnmky.fi