Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Vihtiläiset partiolaiset mukana Säihke-partioleirillä

Uudenmaan Partiopiiri ry

Vihtiläiset partiolaiset mukana Säihke-partioleirillä

Julkaistu: 21.04.2017 klo 12:04
Julkaisija: Uudenmaan Partiopiiri ry

Uudenmaan Partiopiirin toimintahistorian suurin piirileiri Säihke 2017 kokoaa kesällä Hangon Syndaleniin yli 2500 osallistujaa. Leiri järjestetään 12.-20.7.2017. Säihkeelle ovat tervetulleita kaikki ikään ja partiotaustaan katsomatta. Leirille on mahdollista ilmoittautua 23.4.2017 saakka.

Merellisessä ympäristössä on tarjolla monenlaista ohjelmaa. Säihkeellä on kuusi erilaista ohjelmapuistoa, joissa on luvassa ohjelmaa laidasta laitaan. Valokarnevaalit, vesipuisto ja Amazing Race -tyylinen seikkailu ovat vain muutamia esimerkkejä leirin laajasta ohjelmatarjonnasta.

Suuri Säihke-leiri jakautuu kuuteen alaleiriin. Alaleirit taas jakautuvat leirilippukuntiin, jossa leiriläiset majoittuvat leirin ajan.

Vihtiläisestä Vihterä -lippukunnasta on lähdössä Säihkeelle iso joukko partiolaisia. Eila Musikka Vihterästä kertoo, että lippukunnasta on lähdössä noin sadan leiriläisen joukko Hankoon.

Eila on ollut järjestämässä leiriä jo pidemmän aikaa vapaaehtoisena. Leirillä hän toimii leirisepon ja kasvatuskoordinaattorin pesteissä. Leiriseppona hän järjestää hengellistä ja partioaatteeseen liittyvää ohjelmaa. Hän on myös samoajaikäkauden eli 15-17-vuotiaiden partiolaisten kasvatuskoordinaattori. “Tuen pestissäni leirin ohjelman tekijöitä ja kommentoin 15-17 -vuotiaiden samoajajien ohjelmaa”, Eila kertoo.

Myös Riina Haapalalla Vihterästä on Säihkeellä vapaaehtoispesti. Hän toimii Säihkeellä päätoimittajana. “Käytännössä se tarkoittaa sitä, että vastaan leiriläisen kirjasta ja leirilehdestä. Leiriläisen kirja on leiriläisille ennen leiriä julkaistava infopaketti ja leirilehti tulee olemaan leirin aikana kahdessa eri muodossa, paperisena ja sähköisenä, julkaistava lehti”, Riina kertoo.

Sekä Eilan että Riinan odotukset ovat korkealla leiriin liittyen. “Odotan huikeaa yhdessäoloa vanhojen ja uusien partioystävien kanssa. Toivon leiriläisille upeita ja kasvattavia elämyksiä ja kokemuksia”, Eila kertoo. Riinakin odottaa leiriltä hienoja kokemuksia ja uusia ystäviä. Erityisesti hän odottaa sitä, miten oma tiimi tulee toimimaan leirillä.  “Uskon, että tämä leiri tulee näkymään ja kuulumaan paremmin kuin koskaan ennen ja on hienoa olla mukana tekemässä sitä”, Riina hehkuttaa.

Kuva 1: Riina Haapala, kuvaaja: Julia Sieppi

Kuva 2: Eila Musikka, kuvaaja Ossi Hokkanen

Riina Haapala, 0407268214

Eila Musikka, 0400968487

Säihkeen viestintäjohtaja Venla Monter, 0451050608,venla.monter@uusimaa.partio.fi

Uudenmaan Partiopiiri on noin 5000 suomenkielisen partiolaisen ja kuudenkymmenen paikallisen partiolippukunnan yhteinen piirijärjestö. Piiri tukee ja palvelee toiminta-alueensa lippukuntia, joita on kauniissa kaaressa pääkaupunkiseudun ympärillä Hangosta Hyvinkään ja Mäntsälän kautta Virolahdelle. Piiri tukee lippukunnan partiotoimintaa sen kaikilla osa-alueilla, järjestää ohjelma- ja koulutustapahtumia sekä koordinoi lippukuntien lähitukea, aluetyötä. Noin neljän vuoden välein järjestettävälle piirileirille osallistuu noin puolet alueen partiolaisista kaikista lippukunnista. Seuraava piirileiri Säihke järjestetään kesällä 2017 Hangossa.