Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Vanhustenviikolla torjutaan yksinäisyyttä yhteislaululla

HelsinkiMissio

Vanhustenviikolla torjutaan yksinäisyyttä yhteislaululla

Julkaistu: 01.10.2015 klo 10:23
Julkaisija: HelsinkiMissio

Ensi viikolla 4.-11-10. vietetään jälleen valtakunnallista vanhustenviikkoa. HelsinkiMissio haluaa tänä vuonna kiinnittää huomiota erityisesti vanhusten yksinäisyyden vähentämiseen. Yhteistoiminta on tehokas tapa vähentää yksinäisyyttä ja siksi HelsinkiMissio järjestää säännöllisesti vanhuksille tilaisuuksia, joissa muun muassa lauletaan yhdessä.

–Parasta tässä on laulaminen ja tuttujen tapaaminen, kuvailee Laula kanssamme –tilaisuuksiin säännöllisesti osallistuva seniori.

Laula kanssamme -tilaisuudessa maanantaina 5.10. on yhteislaulun lisäksi tarjolla maksuton lounas. Kotimainen Kokkikartano tarjoaa lounaan laulajille. Paikalle voi vain tulla, ennakkoon ei tarvitse ilmoittautua. Lounas klo 12, yhteislaulu klo 13 HelsinkiMission kerhosalissa, Kinaporinkatu 11 A.

Vanhustenviikko on hyvä hetki HelsinkiMissiolle kokeilla uudenlaisia tempauksia yritysten kanssa, kertoo HelsinkiMission markkinointipäällikkö Helena Hulkko. – Järjestömme hakee jatkuvasti uudenlaisia yhteistyötapoja yritysten kanssa mahdollistaakseen yksinäisyyttä vähentävää toimintaa, johon omat varamme eivät riitä.

Laadukasta toimintaa senioreille – osallistujille maksutonta

HelsinkiMissio tarjoaa senioreille joka viikko yhteislaulun lisäksi liikuntaa, kirjallisuutta ja mm. neulomista. Toimintaa järjestetään HelsinkiMission tiloissa Albertinkatu 33:ssa, Kinaporinkatu 11:ssä sekä Vuosaaressa Punakiventie 2:ssa Palvelutalo Ceciliassa. Osallistuminen on senioreille maksutonta.

Ohjatun ryhmätoiminnan lisäksi tarjolla on Albertin olohuone, kohtaamispaikka senioreille ja lapsiperheille kaupungin ytimessä Albertinkadun ja Kalevankadun kulmassa.

– Olohuoneeseen on helppo tulla, vaikka ei etukäteen tuntisi ketään. Voi olla itsekseen, lukea lehteä ja nauttia kupin kahvia, juttuseuraakin löytyy. Kamppiin on helppo tulla kauempaakin, paikalle pääsee kaikilla julkisilla liikennevälineillä, kertoo projektipäällikkö Päivi Räikkönen.

Laula kanssamme -tilaisuudet
Maanantaisin klo 13 HelsinkiMission kerhosali, Kinaporinkatu 11 A ja klo 15 Palvelutalo Cecilia, Punakiventie 2, Vuosaari.

Tiistaisin klo 14 HelsinkiMission juhlasali, Albertinkatu 33.

HelsinkiMission ryhmissä senioreille tilaa

Albertinkadun ryhmät kokoontuvat osoitteessa Albertinkatu 33:

Voimaneidot

Hiljattain eläkkeelle siirtyneille naisille. Ryhmässä haetaan tunteista elämänvoimaa, iloa ja mielen hyvinvointia. Perjantaisin  13.11. - 18.12.  klo 13-15.  Ilmoittautumiset 1.11. mennessä.

Hyvän olon lähteillä

Etsimme keinoja hyvinvoinnin lisäämiseen. Joka toinen tiistai 15.9.−24.11. klo 13−14.30. Ryhmässä tilaa, ilmoittaudu mukaan.

Runojen siivillä

Joka torstai 10.9.–12.11. klo 16.30–17.30. Tutustumme ohjaajan johdolla monipuolisesti runouteen. Ryhmässä tilaa, ilmoittaudu mukaan.

Kinaporinkadun ryhmät kokoontuvat osoitteessa Kinaporinkatu 11 A:

Syke-ryhmä

Vertaistukeen perustuva ryhmä sydänsairaille ja heidän läheisilleen. Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 16−17.30.

Seuraaviin tilaisuuksiin on vapaa pääsy, ei ennakkoilmoittautumista:

Neulotaan yhdessä -ryhmä

Torstaisin klo 11.30–14 Albertin olohuoneessa, Albertinkatu 33. Voit neuloa omista langoistasi tai halutessasi HelsinkiMission langoista sukkia ja lahjoittaa ne myyntiin. Tuotot HelsinkiMission auttamistyöhön.

Seniorikahvila, avoin kohtaamispaikka

Joka tiistai klo 10−12 Albertin olohuoneessa, Albertinkatu 33.

Lapsiperheiden ja seniorien yhteinen kohtaamispaikka

Keskiviikkoisin ja torstaisin 9.30−14 sekä perjantaisin 9.30−12.30, Albertin olohuoneessa, Albertinkatu 33.

Ilmoittautumiset ryhmiin:

Kinaporinkadun ryhmät: Henna-Liisa Palojärvi, henna-liisa.palojarvi@helsinkimissio.fi tai puh. 045 87 23 516.

Albertinkadun ryhmät: Marja Lind, marja.lind@helsinkimissio.fi tai puh. 044 714 3779.

Lisätiedot:

Markkinointipäällikkö Helena Hulkko, 050 582 2211, helena.hulkko@helsinkimissio.fi
Viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544, kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 700 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.