Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Vaasanin Roosa nauha -pullalähettiläksi juontaja Anni Hautala ”Kun näin makealla tuotteella voi tukea rintasyöpätutkimusta, oli pakko lähteä mukaan”

Julkaistu: 22.09.2015 klo 10:30
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Juontaja Anni Hautala ei epäröinyt, kun VAASAN pyysi häntä mukaan lähettilääksi Roosa nauha -pullakampanjaansa, sillä hänellä on itsellään syövälle altistava geenivirhe. Hautala nauttii lokakuussa VAASANin kotisivuilla käynnistyvässä minikeskusteluohjelmassaan pullakahvit julkisuudesta tunnettujen henkilöiden kanssa.

SuomiPOPilla juontajana toimiva Anni Hautala on avoimesti kertonut geenivirheestään, jonka vuoksi hänellä on elinikäinen alttius sairastua syöpään. Rintasyövän osalta riski on 60–80 prosenttia ja munasarjasyövän kohdalla 50 prosenttia.

Hautalan riskiä sairastumiseen voisi alentaa leikkauksella, jossa rintakudos poistetaan ja rinta rakennetaan uudelleen. Hän harkitsee leikkaukseen menoa.

- On hienoa tietää, että tällainen mahdollisuus on olemassa. Siihen liittyy kuitenkin monia pohdittavia asioita, kuten miten voin olla puoli vuotta pois töistä ja mitä jos sairastun kuitenkin, Anni miettii ja jatkaa:

- Huomaan aina välillä miettiväni syöpäriskiä, mutta tiedän, ettei synkistelystä ole apua. Lähdin VAASANin lähettilääksi Roosa nauha -kampanjaan mukaan juuri siksi, koska haluan olla mukana hälventämässä ihmisten pelkoja rintasyövästä ja tuomassa myös ripauksen huumoria vakavan asian keskelle, Hautala kertoo.

Hautalaa ei ollut vaikeaa houkutella Roosa nauha -pullalähettilääksi, sillä tärkeän asian lisäksi hän pitää myös kampanjan tuotteesta eli uunituoreesta kanelipullasta.

- Kyllähän vastapaistettu kanelipulla höyryävän kahvikupposen kanssa vetää suun hymyyn ja tuo iloa arjen keskelle. Samaa fiilistä haluan levittää katsojille myös uudessa minikeskusteluohjelmassani, jossa pullakahvien lomassa keskustelemme julkisuudesta tunnettujen miesten kanssa, mistäpä muustakaan kuin naisista, Hautala paljastaa.

Ensimmäisessä 2.10. julkaistavassa jaksossa haastateltavana on näyttelijä Samuli Vauramo.

VAASANin tavoitteena on myydä valtakunnallisesti miljoona roosalla raesokerilla koristeltua Roosa nauha -kanelipullaa. Rintasyöpätutkimusta tuetaan pulla kerrallaan ja jokaisesta pullasta lahjoitetaan 2 senttiä Syöpäsäätiölle. Kampanjapottia kerryttävät myös VAASANin pusseissa myytävät OOH kaneli pikkupuustit, joista lahjoitetaan 5 senttiä pussilta Syöpäsäätiölle.

Keräyksen karttumista voi seurata kampanjasivustolla, missä voi tukea kampanjaa myös rahalahjoituksella yksityishenkilönä tai yrityksenä. Kampanja näkyy aktiivisesti sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #roosapulla ja #roosanauha.

Kampanjapullia myydään koko lokakuun ajan. Anni Hautalan minikeskusteluohjelman ensimmäinen jakso on katsottavissa osoitteessa vaasan.fi/roosanauha 2.10. ja seuraavat jaksot julkaistaan perjantaisin.

Parhain terveisin,

VAASAN OY

VAASAN Oy

Kaisa Kivistö

Food Service Marketing Manager

PL 315 (Salmisaarenaukio 1), 00181 Helsinki Puh. 0204 462015

kaisa.kivisto@vaasan.com www.vaasan.fi/roosanauha

Annin haastattelut ja kuvat

Toni Perez / OS/G Viestintä, p. 0400 630063, toni.perez@osg.fi

Kuvateksti: Anni Hautala kolkuttelee julkkismiesten ovia lokakuussa ja tarjoaa roosanauhapullakahvit vastineeksi miesten tarinoista heidän elämänsä naisista.