Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Uutuuspamfletti ratkaisee työttömyyden kansalaistyöllä

Into Kustannus

Uutuuspamfletti ratkaisee työttömyyden kansalaistyöllä

Julkaistu: 25.08.2015 klo 12:36
Julkaisija: Into Kustannus

Tutkija Tanja Kurosen ja toimittaja Hanna Moilasen Into-pamfletti Kansalaistyötä kaikille! julkaistaan tiistaina 1.9. klo 16.00. Gaudeamus Kirja & kahvissa (Vuorikatu 7, Helsinki). Tekijät ovat paikalla kertomassa kirjastaan.

Suomessa sadat tuhannet ihmiset etsivät töitä, ja heitä pompotellaan koulutuksissa, työharjoitteluissa ja työvalmennuksissa. Samaan aikaan meillä on välttämätöntä työtä, josta kukaan ei suostu maksamaan palkkaa. Kuronen ja Moilanen turhautuivat suomalaiseen työvoimapolitiikkaan ja ehdottavat ratkaisuksi kansalaistyötä.

Tekijät kirjoittavat: ”Kirjan ensimmäisessä osassa kerromme mikä meitä suututtaa. Toisessa osassa pohdimme, mitä voisimme oppia Paltamon täystyöllisyyskokeilusta ja välityömarkkinoilla saaduista kokemuksista. Lopuksi esittelemme kansalaistyömallin, jota omasta näkökulmastamme katsottuna pidämme kannatettavana ratkaisuna.”

Kansalaistyön sisällöiksi he ehdottavat muun muassa maallikkotaidoin tehtyä huolenpitotyötä, arkista toisen ihmisen auttamista ja ympäristöstä huolenpitoa. Kansalaistyössä arkiset työt ja taidot tulee nostaa uuden arvostuksen kohteeksi ja palkan  arvoiseksi työksi.

Tanja Kuronen & Hanna Moilanen: Kansalaistyötä kaikille! ISBN: 978-952-264-170-0, Into-pamfletti, nid. 114 s.

arvostelukappaleet@intokustannus.fi

lisätiedot: timo.forss@intokustannus.fi

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus