Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Toisenlaisia lahjoja annettiin lähes 1,5 miljoonalla eurolla

Kirkon Ulkomaanapu

Toisenlaisia lahjoja annettiin lähes 1,5 miljoonalla eurolla

Julkaistu: 05.01.2012 klo 14:59
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlaisen lahjan tuotto viime vuonna oli 1 424 000 euroa. Tulos on noin viisi prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna. Selvästi suosituin lahja oli ammatti, jota annettiin lähes 9000 kappaletta. Seuraavia olivat koulupuku ja vuohi, joita molempia annettiin yli 5000 kappaletta.

Joulunaika on suosituinta Toisenlaisen lahjojen antamisen aikaa, sillä lähes kaksi kolmasosaa lahjoista annettiin marras-joulukuun aikana. Kirkon Ulkomaanavun Toisenlaisten lahjojen tuotto kohdistetaan kolmeen eri teemaan, katastrofiapuun, köyhyyden vastaiseen työhön tai Naisten Pankille, lahjan mukaan.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Toisenlaisia Lahjoja on annettu tänä vuonna edellisvuotta enemmän. Se osoittaa, että suomalaiset ovat kiinnostuneet vähempiosaisten auttamisesta, vaikka taloudellinen tilanne onkin tiukkenemassa ja epävarmuus kasvaa”, varainhankinnan koordinaattori Else Hukkanen kertoo.

”Aineettomien lahjojen antaminen on juurtunut suomalaiseen lahjan antamisen kulttuuriin ja Toisenlaisen Lahjan suosio on pysynyt hyvänä. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla muutama vaateliike innostui pitämään Toisenlaista Lahjaa esillä ja taustavoimanamme toimii lukuisia vapaaehtoisia, jotka vievät Toisenlaisen Lahjan viestiä eteenpäin omassa tuttavapiirissään.”

Varainhankinnan koordinaattori Else Hukkanen, p. 0400 103 290

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.