Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Syöpäsäätiö tuo Roosa nauha -illan Suomeen – liput myyntiin elokuussa

Syöpäsäätiö

Syöpäsäätiö tuo Roosa nauha -illan Suomeen – liput myyntiin elokuussa

Julkaistu: 29.06.2016 klo 14:00
Julkaisija: Syöpäsäätiö

Syöpäsäätiö kokoaa huippuartisteja hyväntekeväisyyskonserttiin, jolla kerätään varoja suomalaiselle syöpätutkimukselle ja -neuvonnalle.

Roosa nauha -ilta on iso tapahtuma muissa Pohjoismaissa ja nyt Syöpäsäätiö luo sen Suomeenkin. Illan aikana esiintyvät muun muassa Paula Koivuniemi, Arja Koriseva, Sanni, Lenni-Kalle Taipale, Anna Abreu, Waltteri Torikka ja Johanna Rusanen. Iltaa vietetään 4.10. Kulttuuritalo Martinuksessa Vantaalla ja sitä voi seurata myös MTV3-kanavalla.

Kahden tunnin konsertti tarjoaa kaksi erilaista lavakattausta musiikkia. Konsertin juontajakaksikosta toinen on  uutisankkuri Peter Nyman. Illan aikana valotetaan Syöpäsäätiön työtä ja syöpätutkimuksen tärkeyttä. TV-lähetyksen kautta tavoitellaan uusia kuukausilahjoittajia tukemaan tutkimusta sekä potilaille ja omaisille suunnattuja neuvontapalveluita. Konsertin lipputuotot ohjataan Syöpäsäätiölle.  Liput tulevat myyntiin 9. elokuuta.

Syöpäsairaudet yleistyvät väestön ikääntyessä. Vaikka syöpähoidot Suomessa ovat korkeatasoisia, tutkimus kaipaa tukea. Valtion budjettirahoitusta terveyden tutkimukseen yliopistosairaaloissa ja tutkimuslaitoksissa on vähennetty rajusti viime vuosina. Rahoituksen taso putosi lähes puoleen vuodesta 2011 vuoteen 2015.

Syöpäsäätiö on Suomen suurin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja

- Syöpäsäätiön rahoitus on muuttunut tutkijoille tärkeämmäksi kuin koskaan. Se antaa heille mahdollisuuden keskittyä itse tutkimustyöhön, kertoo Syöpäsäätiön varainhankinnan päällikkö Helena Hulkko.

- Edistyvä tutkimus ja uudet hoidot luovat potilaille toivoa tulevaisuuteen.
Noin 88 suomalaista saa päivittäin syöpädiagnoosin. Heitä ja heidän läheisiään lohduttaa ja heille tuo toivoa syöpätutkimuksen edistyminen ja tutkimuksen riittävä rahoitus. Toivomme, että suomalaiset ottavat osaa konserttiin ja lahjoittavat edelleen Syöpäsäätiölle varojaan, jotta meillä on mahdollisuus olla mukana rahoittamassa kotimaista syöpätutkimusta.

Varainhankintapäällikkö Helena Hulkko puh. 050 582 2211, helena.hulkko@cancer.fi

Tiedottaja Anu Kytölä puh. 050 382 8968, anu.kytola@cancer.fi

Vuonna 1948 perustettu Syöpäsäätiö on taistellut jo 66 vuoden ajan syöpää vastaan.

Joka päivä yli 80 suomalaista saa syöpädiagnoosin. Syöpäsäätiön tavoitteena on, että yhä useampi syöpä voitaisiin ehkäistä tai parantaa ja että kukaan sairastunut ei jää yksin. Säätiö on ollut mukana vaikuttamassa siihen, että yhä useampi voittaa vaikean sairauden: kun toiminnan alussa vain kolmannes syöpään sairastuneista voitiin parantaa, nykyään jo kaksi kolmesta paranee.

Lahjoitusvaroin toimiva säätiö tukee  kotimaista syöpätutkimusta sekä tarjoaa tukea ja neuvontaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Lisäksi Syöpäsäätiö edistää syövän ehkäisyä ja varhaista toteamista. Varoja ohjataan myös avustuksina vähävaraisille syöpäpotilaille sekä lapsen syöpäsairauden vuoksi vaikeaan taloudelliseen tilanteeseen joutuneille perheille.