Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen tietokirjailijat ry jakoi apurahoina reilusti yli puoli miljoonaa euroa

Suomen tietokirjailijat ry

Suomen tietokirjailijat ry jakoi apurahoina reilusti yli puoli miljoonaa euroa

Julkaistu: 04.06.2015 klo 12:06
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Suomen tietokirjailijat ry jakoi keväällä 2015 apurahoja yhteensä 640 000 euroa 134 hakijalle. Yhdistys jakaa apurahoja luovaan kirjalliseen työskentelyyn kaksi kertaa vuodessa.

Apurahaa puolivuotiseen työskentelyyn myönnettiin 38 tietokirjailijalle. Esikoistietokirjan kirjoittamiseen sai apurahan 54 hakijaa, lasten- ja nuortentietokirjaan 12 ja tietokirjakritiikkiin 30 hakijaa.

Hakemuksia jätettiin kaikkiaan 560. Puolivuotista apurahaa haettiin 272 hakemuksella. Apurahaa esikoistietokirjaa varten haettiin 206 hakemuksella, lasten- ja nuortentietokirjaa varten 29 hakemuksella ja tietokirjakritiikkiä varten 53 hakemuksella.

Apurahapäätökset valmisteli Suomen tietokirjailijat ry:n apurahatoimikunta, jonka puheenjohtajana toimii Joel Kuortti. Toimikunnan jäsenet ovat Tapio Katko, Päivi Kosonen, Terhi Pietiläinen ja Heleena Puolitaival sekä sihteerinä Jukka-Pekka Pietiäinen. Suomen tietokirjailijat ry:n hallitus teki kokouksessaan 3. kesäkuuta päätöksen apurahansaajista apurahatoimikunnan esityksen mukaisesti.

Suomen tietokirjailijat ry:n apurahat rahoitetaan Kopioston keräämillä tekijänoikeuskorvauksilla. Kopiosto kerää korvaukset teosten kopioinnista ja tilittää ne jäsenjärjestöilleen muun muassa apurahoina edelleen jaettaviksi.

Lista apurahan saajista löytyy Suomen tietokirjailijat ry:n verkkosivuilta

Apurahatoimikunnan sihteeri
Jukka-Pekka Pietiäinen | toiminnanjohtaja | Suomen tietokirjailijat ry
jukka-pekka.pietiainen@suomentietokirjailijat.fi | 050 543 9891

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö, jolla on yli 3 100 jäsentä. Yhdistys edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter