Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen Lähetysseuran joulukeräys rauhantyölle

Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseuran joulukeräys rauhantyölle

Julkaistu: 27.11.2015 klo 10:00
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura kerää tänä jouluna varoja rauhantyölle. Rauha ja sovinto on myös Kauneimmat Joululaulut -kampanjan teemana.

– Jos ratkaisuja konflikteihin ei löydy, maailman pakolaisvirroille ei näy loppua, toteaa Suomen Lähetysseuran vaikuttamistyön päällikkö Kristiina Rintakoski.

Lähetysseura toimii useissa maissa, joissa sota, etnisten tai uskonnollisten ryhmien väliset jännitteet tai piittaamattomuus ihmisoikeuksista vaikuttavat ihmisten elämään. Rauhan ja sovinnon haasteet ovat erityisesti esillä Lähetysseuran yhteistyökumppaneiden työssä Kolumbiassa, Nepalissa, Israelissa, Palestiinassa, Etiopiassa, Myanmarissa, Syyriassa ja Pakistanissa. Lähetysseura tarjoaa osaamistaan myös kotimaassa seurakuntien käyttöön maahanmuuttajien ja pakolaisten kohtaamisessa.

– Emme voi odottaa, että konflikti menee ohi ja käynnistää vasta sitten kirkollista ja kehitysyhteistyötä. Työmme on rinnalla kulkemista myös vaikeina aikoina, Rintakoski toteaa.

– Raamatussa rauhan ja sovinnon sanoma on hyvin vahva. Raamattu ja kristillinen ajattelu ovat vaikuttaneet paljon rauhantyön teoriaan ja käsitteisiin. Siten rauhantyö on myös kristillisen lähetysjärjestön tehtävä, Rintakoski sanoo.

Viime jouluna Lähetysseuran joulukeräys ja Kauneimmat Joululaulut -kampanja tuottivat miljoona euroa. Keräyskohde oli kehitysmaiden äidit.

Lisätietoa www.kauneimmatjoululaulut.fi

Osallistu joulukeräykseen:

• Osallistu seurakuntasi Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuteen ja anna lahjasi kolehtihaaviin.
  • Soita numeroon 0600 11315 (15,36 € + pvm).
  • Lähetä tekstiviesti JOULU5 (5€) tai JOULU10 (10€) numeroon 16155.
  • Lahjoita pankkitilille IBAN: FI38 8000 1400 1611 30, BIC: DABAFIHH, viestiksi 1JOU15.
  • Lahjoita verkossa osoitteessa www.kauneimmatjoululaulut.fi

Kuvateksti:

Maricela Garcia Cordoba on yksi Kolumbian viisikymmentä vuotta kestäneen konfliktin kuudesta miljoonasta maansisäisestä pakolaisesta. Hän pakeni kotikylästään sissien ja puolisotilaallisten joukkojen taisteluita. Nyt hän työskentelee Lähetysseuran tukeman naisjärjestön ravintolassa. Lähetysseura tukee Kolumbiassa ihmisoikeusjärjestöjä, jotka työskentelevät konfliktista kärsivien ihmisten parissa. Kuva Meeri Koutaniemi

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi