Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen Lähetysseura valmistautuu avustamaan Nepalin maanjäristyksen uhreja

Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura valmistautuu avustamaan Nepalin maanjäristyksen uhreja

Julkaistu: 25.04.2015 klo 16:21
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Lauantaiaamuna Nepalissa sattunut poikkeuksellisen voimakas maanjäristys on vaatinut ihmishenkiä sekä aiheuttanut laajaa aineellista tuhoa.

Suomen Lähetysseura valmistautuu auttamaan maanjäristysalueella olevia ihmisiä. Apu menee perille paikallisten yhteistyökumppanien kautta.

Lähetysseuran ja kumppanien katastrofityö pohjautuu yleismaailmallisiin ihmisoikeuksiin. Katastrofiapua annetaan etniseen taustaan, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta. Hätäavulla turvataan katastrofialueella asuvien riittävä ravinto, majoitus, puhdas vesi ja välttämätön terveydenhuolto.

Suomen Lähetysseura on työskennellyt erityisesti naisten, tyttöjen, alakastisten dalitien ja vammaisten aseman helpottamiseksi Nepalissa vuodesta 1978. Kumppaneina Suomen Lähetysseuralla ovat alueen kirkot ja järjestöt.

***

Lähetysseura kerää varoja katastrofirahastoon: www.suomenlahetysseura.fi/katastrofikerays

Lahjoittaa voi myös tilille IBAN: FI60 8179 9710 0312 86, BIC: DABAFIHH, viestikenttään AUTA tai soittamalla numeroon 0600 11320 (20,28 e + pvm.) tai lähettämällä tekstiviesti AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e) numeroon 16155.

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi