Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen ja Viron Pelastusarmeijan johtaja vaihtuu

Suomen Pelastusarmeijan Säätiö

Suomen ja Viron Pelastusarmeijan johtaja vaihtuu

Julkaistu: 02.03.2016 klo 14:44
Julkaisija: Suomen Pelastusarmeijan Säätiö

Pelastusarmeijan Suomen ja Viron territorion johdossa tapahtuu vaihdos 1.7.2016. Nykyiset johtajat, everstit Johnny ja Eva Kleman, siirtyvät Ruotsin ja Latvian Pelastusarmeijan johtajiksi.

Suomen ja Viron territorion johtoon tulevat everstit Patrick ja Anne-Dore Naud. He ovat alun perin Ranskan ja Belgian territorion upseereita ja toimivat tällä hetkellä Saksan, Liettuan ja Puolan territorion johtajina.

Patrick Naud syntyi pelastusarmeijalaisperheeseen 1958 Etelä-Ranskassa. Hänen vanhempansa olivat Pelastusarmeijan upseereita ja ovat toimineet upseerin tehtävässä Pohjois-Afrikassa ja Ranskassa.

Opiskeltuaan Pariisissa ja Strasbourgissa Patrick Naud oli työssä jonkin aikaa Englannissa ennen lähtöään upseerikouluun Sveitsin Baseliin. Yhdessä vaimonsa Anne-Doren kanssa hän on työskennellyt upseerina eri Pelastusarmeijan toimipisteissä Ranskassa, Saksassa ja Belgiassa. Belgian toiminta-alueen päämajassa Brysselissä Patrikc Naud toimi taloushallinnon päällikkönä sekä PR-toimen ja varainhankinnan tehtävissä. Anne-Dore Naud (s. 1959) on työskennellyt lapsi- ja nuorisotyön johtaja sekä kokelassihteerinä.

Saksassa he toimivat piiripäällikkönä läntisessä piirissä, kunnes vuonna 2009 Patrick Naud sai määräyksen Saksan, Liettuan ja Puolan territorion ylisihteeriksi ja Anne-Dore Naud nais- ja aikuistyön sihteeriksi. Kaksi vuotta myöhemmin heidät määrättiin saman territorion johtajaksi sekä nais- ja aikuistyön johtajaksi. Tästä virasta eversti Patrick Naud siirtyy Suomen ja Viron territorion johtajaksi ja Anne-Dore Naud naistyön johtajaksi heinäkuun alusta alkaen.

Patrick ja Anne-Dore Naudilla on kaksi poikaa ja yksi tytär.

Eija Kornilow, viestintäpäällikkö, 09-681 2300 tai 040-503 9142,

eija.kornilow@pelastusarmeija.fi