Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomalaiset ovat hankkineet Toisenlaisia Lahjoja yli kymmenellä miljoonalla eurolla

Kirkon Ulkomaanapu

Julkaistu: 12.02.2013 klo 09:00
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu toi eettiset Toisenlaiset Lahjat markkinoille vuonna 2005. Tähän mennessä Toisenlaiset Lahjat ovat tuottaneet jo yli kymmenen miljoonaa euroa ja auttaneet tuhansia kehitysmaiden ihmisiä.

Viime vuonna lahjavalikoimaa laajennettiin kahdellatoista lahjalla. Uutuuksia ovat esimerkiksi 100 sikaa, Syntymätodistus ja Naisten Pankin Pienlaina.

”Tavoitteenamme oli saada vuoden loppuun mennessä 10 miljoonan euron raja rikki, ja iloksemme saavutimme nyt tavoitteen.  On hienoa, että suomalaisilta on löytynyt näin paljon halua auttaa ja eettiset lahjat ovat vakiinnuttaneet paikkansa lahjoittamismuotona myös Suomessa,” Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan koordinaattori Hanna Lassila sanoo.

Toisenlaiset Lahjat ovat myös suosittuja ystävänpäivälahjoja. Viime vuosina ystävänpäiväksi on hankittu eniten Vuohia, Ammatteja ja 5 sikaa -lahjoja.

Toisenlainen Lahja on aineeton lahja, jolla voi ilahduttaa lähimmäistään ja samalla antaa kehitysmaiden ihmisille mahdollisuuden esimerkiksi riittävään ruokaan, puhtaaseen veteen tai toimeentuloon Kirkon Ulkomaanavun työn kautta. Jokaisesta lahjasta saa sähköisen tai perinteisen postikortin, jossa kerrotaan lahjan merkityksestä kehitysmaiden ihmisille.

Lisätietoja: varainhankinnan koordinaattori Hanna Lassila, p. 040 670 4491

www.toisenlainenlahja.fi

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.