Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Sumppitempaus rantautuu Suomeen

Vailla vakinaista asuntoa ry

Sumppitempaus rantautuu Suomeen

Julkaistu: 16.11.2015 klo 13:08
Julkaisija: Vailla vakinaista asuntoa ry

16.11.2015 Helsinki

Vailla vakinaista asuntoa ry tuo Suomeen innovatiivisen hyväntekeväisyyskampanjan. Helsingin Sumppitempauksessa kerätään varoja asunnottomien hyväksi.

Perjantaina 27. marraskuuta Vailla vakinaista asuntoa ry ja helsinkiläiset kahvilat toteuttavat yhdessä Sumppitempauksen asunnottomien hyväksi. Tempaus on osa järjestön Vihdoin kotiin -varainhankintakampanjaa. Päivän aikana kahviloissa kerätty kahvimyyntituotto käytetään järjestön matalankynnyksen toiminnan tukemiseen.

Mukaan tempaukseen on lähtenyt jo seitsemän helsinkiläistä kahvilaa, jotka haluavat osallistua vuodesta 1986 asunnottomien oikeuksia ajavan järjestön toiminnan tukemiseen. Sosiaalisessa mediassa tempaus on saanut paljon huomiota.

Idean juuret tulevat Lontoosta, jossa vuosittain asunnottomuuskentällä toimivat järjestöt keräävät kahviloiden ja kansalaisten ansiosta merkittävän määrän varoja ruohonjuuritason toimintaan. Luova ja hauska tapa on tullut tutuksi myös Venäjällä Pietarissa ja nyt idea rantautuu vihdoin Helsinkiin.

Tempauksen tarkoituksena on antaa kansalaisille uusi ja miellyttävä mahdollisuus auttaa asunnottomien parissa työskentelevää järjestöä. Tempaus osoittaa, että hyville teoille on aina tilaa eikä hyväntekeväisyyteen tarvita suuria resursseja. Jopa kahvinjuonnista on suuri apu kun teemme sen yhdessä.

Liity mukaan - juo kahvia!

Vlada Petrovskaja

vlada.petrovskaja@vvary.fi

Vailla vakinaista asuntoa ry on asunnottomien itsensä vuonna 1986 perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on varmistaa että kaikille järjestyy mahdollisuus itsenäiseen asumiseen sekä tarvittavat tukipalvelut. Yhdistys toimii valtakunnallisesti asunnottomien edunvalvojana ja on poliittisesti ja uskonnollisesti vapaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki